اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 20 مهر 1391 / کد مطلب: 3958 / نظرات: 0


« آغاز برداشت انار در سبزوار »


« آغاز برداشت انار در سبزوار »
معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي سبزوار از آغاز برداشت انار از سطح680 هکتار از باغات بارور این محصول خبر داد.
 به گزارش سبزوارپیام ، محمدجواد ایزدیان درگفتگو با خبرنگاران اظهار داشت سبزوار دارای 720 هکتار باغ انار می باشد که 680 هکتاربارور و 40 هکتار آن غیر بارور است.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود با میانگین تولید 12 هزار کیلوگرم در هکتار، حدود 8200 تن انار برداشت شود که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش نشان می دهد.
وی این افزایش را ناشی از جوان سازی باغات و کشت ارقام مرغوب و صادراتی پس از سرمای زمستان 86 و همچنین رعایت توصیه های ناظرین و کارشناسان جهادکشاورزی در کنترل آفت، کرم گلوگاه انار اعلام کرد.
مسئول باغبانی جهادکشاورزی عدم استفاده کشاورزان از سموم و کودهای شیمیایی در جهت تولید محصول سالم را از مهمترین نقاط قوت در تولید انار، در این شهرستان بشمار آورد.
سید فرید حبیبی خرده مالکی، باغات قدیمی دارای ارقام غیر تجاری، عدم مدیریت صحیح باغات و عدم صنایع تبدیلی در رابطه با این محصول را از مهمترین مشکلات انار محسوب کرد.
وی در ادامه از مهمترین ارقام انار شهرستان به نام های لیلی، می خوش، شه وار و نارقند اشاره کرد و گفت اصلاح و احیاء و جایگزینی باغات قدیمی با ارقام تجاری پر محصول، اجرای مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات و اجرای سیستم های آبیاری قطره ای و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی در این رابطه می تواند موجب ارتقاء کیفی و کمی انار در منطقه گردد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.