اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 7 مرداد 1391 / کد مطلب: 3155 / نظرات: 4

سبحانی فر/


افق روشنی برای صنعت سبزوار وجود دارد


افق روشنی برای صنعت سبزوار وجود دارد نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: افق روشنی برای صنعت سبزوار وجود دارد.
به گزارش سبزوارپیام  به نقل از ایسنا،مهندس رمضانعلی سبحانی‎‏فر با بیان اینکه برای صنعت سبزوار افق روشنی می بینم، افزود: امیدوارم در چند سال آینده صنعت سبزوار به جایگاه خود برسد.
وی با اعلام اینکه توسعه شامل توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... می شود، اذعان کرد: برای توسعه اقتصاد و صنعت در این منطقه (سبزوار بزرگ ) برنامه های خود را جهت پیگیری به سه دسته تقسیم کرده ام.
وی کارخانجات و صنایعی که در تولید دچار مشکل شده و یا امکان استفاده از تمام ظرفیت های خود را نداشته دسته اول، طرح هایی که در منطقه تعریف و مجوز گرفته یا در حال مجوز گرفتن بوده اما عملیاتی نشده، دسته دوم و تعریف طرح های جدید را دسته سوم برنامه های خود عنوان کرد.
وی درخصوص دسته سوم و تعریف طرح های جدید از سرمایه داران برای سرمایه گذاری دعوت و خاطرنشان کرد: در صورت استقبال سرمایه داران اقدامات لازم جهت مجوزهای جانبی انجام می شود.
مهندس سبحانی فر از تبدیل اسید سیتریک جوین به طرح ماندگار خبر داد و گفت: حدود 5 تا 6 درصد از کار مانده بود که طی پیگیری های انجام شده این طرح، مهر ماندگار شد که از محل اعتبارات مهر ماندگار مشکلش برطرف می‎شود.
وی با بیان اینکه با تبدیل طرح مذکور به مهر ماندگار، اعتبارات ویژه ای برای آن لحاظ می شود، بیان کرد: این صنعت، صنعتی زیربنایی بوده که برای منطقه موثر است.
وی همچنین به نیروگاه 500 مگاواتی سبزوار پرداخت و از پرداخت 20 میلیارد تومان توسط کارفرما به شرکت مبنای این نیروگاه خبر داد و ابراز داشت: زمین این نیروگاه هم توسط کارفرما به پیمانکار تحویل داده شده است.
وی به عقد قراردادهای این نیروگاه نیز اشاره و ابراز امیداری کرد: عملیات اجرایی این نیروگاه به زودی آغاز شود.
وی به بازدید معاون وزیر صنعت و معدن از کابل خودرو سبزوار، شهرک صنعتی، کارخانه جمکو، اسید سیتریک جوین و برخی نقشه های صنعتی منطقه در اوایل ورود خود به مجلس اشاره کرد.
وی همچنین به انجام مکاتبات لازم برای مشکلات کابل خودرو ، سیمان فرجاد ، کارخانه جمکو و ... اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم با پیگیرهای انجام شده مشکلات این صنایع و کارخانه ها برطرف شود.
وی در ادامه با اشاره به سال " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی " پرداخت و خطاب به سرمایه داران ابراز داشت: امسال فرصت خوبی برای سرمایه گذاران فراهم شده و مسوولان از آنان حمایت می کنند.
وی با بیان اینکه ما هم قطعا از سرمایه داران حمایت و پشتیبانی می کنیم، خاطرنشان کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم تا در زمینه تولید و صنعت در منطقه مشکلی نداشته باشیم.
وی خطاب به مردم درخواست کرد: کالاهای مصرفی خود را از کالاهای ایرانی بخرند چراکه سبب تقویت تولید داخلی و حفظ استقلال کشور می شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


4 نظر در صف تاييد است.