اخبار سبزوار پيام :





اخبار » / تاریخ خبر: 21 تير 1391 / کد مطلب: 2999 / نظرات: 0

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،


آمریکا بداند؛ راه حل بحران سوریه از ایران می‌گذرد


آمریکا بداند؛ راه حل بحران سوریه از ایران می‌گذرد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه عنان با قبول این واقعیت که ایران می‌تواند در حل بحران سوریه نقش مثبتی داشته باشد وارد مذاکره با مقام‌های ایرانی شد، گفت: واشنگتن سعی دارد با نادیده گرفتن نقش ایران، حضور ناتو را بخشی از راه حل بحران سوریه بداند.
به گزارش سبزوار پيام به  نقل از خانه ملت، محمد رضا محسنی‌ثانی درباره واکنش سخنگوی کاخ سفید به سفر عنان به ایران، گفت: آمریکا باید بپذیرد که ایران بخشی از راه حل سوریه است.
نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهران و دمشق اشتراکات فرهنگی و منافع مشترک زیادی با یکدیگر دارند، افزود: کوفی عنان با قبول این واقعیت که ایران می‌تواند در حل بحران سوریه نقش مثبتی داشته باشد وارد مذاکره با مقام‌های ایرانی شد.
وی ادامه داد: نقش طلایی ایران برای حل مسئله سوریه برای جامعه جهانی قابل فهم است اما واشنگتن سعی دارد تا با با نادیده گرفتن نقش ایران، حضور ناتو را بخشی از راه حل بحران سوریه بداند.
نماینده اصولگرای مجلس نهم، با بیان اینکه استکبارجهانی از ماه مبارک رمضان سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که بشار اسد تا چند ماه دیگر سرنگون خواهد شد، توضیح داد: پیش بینی‌ها محقق نشد و برای همین دشمنان بشار اسد و مردم سوریه سعی دارند تا با حذف ایران از طرح صلح سوریه، بحران را در این کشور پیچیده‌تر کنند.
قدرت‌های بزرگ از طرح عنان تمکین کنند
محسنی ثانی با یادآوری تاثیر انقلاب ایران بر بیداری اسلامی در منطقه، گفت: رخدادهای به وجود آمده تحت عنوان بیداری اسلامی نگاه‌ها را متوجه ایران کرده است، با توجه به نقش غیرقابل انکار ایران و روسیه در حل بحران دمشق، اجلاس ژنو نیز نباید بدون حضور ایران برگزار می‌شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با بیان اینکه سفرعنان به تهران برای پیدا کردن راهی برای ختم بحران سوریه، به نوعی اظهار پشیمانی از حذف ایران از اجلاس ژنو است، تاکید کرد: قدرت‌های بزرگ از نظر عنان تمکین کنند و بدانند وظایف ایران در قبال سوریه اجازه بی تفاوتی درباره این کشور را نمی دهد.
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سفر آقای عنان به ایران گفت: من فکر نمی کنم کسی با قیافه جدی بتواند ادعا کند که ایران نقش مثبتی در رویدادهای سوریه داشته است.
کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، برای ادامه رایزنی‌های خود درباره وضعیت سوریه بعد از حضور یک روزه خود در تهران شب گذشته به عراق سفر کرد.


 
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.