اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 30 خرداد 1391 / کد مطلب: 2789 / نظرات: 0

مدیر جهاد كشاورزی سبزوار :


فقط به 30 درصد تقاضاهای مربوط به مرمت قنوات می توانیم پاسخ دهیم


 معاون سازمان و مدیر جهاد كشاورزی سبزوار گفت: در بهترین شرایط توان پاسخگویی فقط30 درصد تقاضاهای مربوط به لایروبی و مرمت قنوات را در سطح شهرستان داریم. 
  

مهندس 'محمد جواد ایزدیان'  در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد تقاضا برای لایروبی و مرمت قنوات در شهرستان سبزوار زیاد و حجم اعتبارات نسبت به آن كم و جوابگو نیست.

وی با بیان اینكه حداقل 300 تقاضا برای مرمت قنوات در سبزوار داریم، افزود: اعتبار ابلاغی سال زراعی جاری تنها برای 56 رشته قنات كفایت می كرد و تقاضاهای رسیده بر اساس اعتبارات اولویت بندی شد.

وی با بیان اینكه شهرستان سبزوار نزدیك به یك هزار رشته قنات و بیشترین تعداد قنوات را در سطح استان خراسان رضوی دارد، افزود: با توجه به اعتبارات موجود هر قنات را حداقل هر 10 سال یكبار می توان با مشاركت مردم لایروبی و مرمت كرد.

وی در عین بیان اینكه هر سال اعتبار این شهرستان در حوزه قنوات نسبت به سایر شهرستان ها بهتر است ،خواستار نگاه ویژه مسوولان استانی به سبزوار با توجه به جوابگو نبودن اعتبارات شد.

مدیر جهاد كشاورزی سبزوار اظهار داشت: با توجه به تشكیل كارگروه توسعه بخش كشاورزی در شهرستان از اواخر سال قبل به موضوع قنوات در بحث آب و خاك این كارگروه پرداخته می شود.

مهندس ایزدیان با بیان اینكه پرداخت تسهیلات با كارمزد هفت درصد برای طرح های توسعه بخش كشاورزی از طریق این كارگروه پیش بینی شده، افزود: از سوی صاحبان قنواتی كه دارای مالكان كمتری هستند از این تسهیلات استقبال شده زیرا در نوبت ماندن حدود 10 ساله برای مرمت یك قنات می تواند منجر به خرابی بیشتر آن شود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.