اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 11 بهمن 1390 / کد مطلب: 1705 / نظرات: 0


همایش زنان و جهاد اقتصادی در سبزواربرگزار شد


همایش زنان و جهاد اقتصادی در سبزواربرگزار شد  همایش 'زنان و جهاد اقتصادی ' با حضور طلبه های مكتب نرجس و شماری از روحانیون و بسیجیان سبزوار در محل سالن اجتماعات مدرسه اهل بیت (ع) این شهرستان برگزار شد. 
   
 
فرمانده بسیج روحانیون خراسان رضوی در این همایش گفت : زنان باید با تلاش در درون خانه حجم وابستگی اقتصادی را جهت مقابله با تحریم ها به حداقل برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین' سیدرضا سرور ' بر تولید ، افزایش ثروتهای عمومی و افزایش نقدینگی عمومی در مقابل تلاش زنان در خانواده تاكید كرد.

وی با اشاره به سه وظیفه عمده زن شامل شوهرداری ، خانه داری و بچه داری ، این سه عرصه را عرصه جهاد اقتصادی برای زنان عنوان كرد و گفت : متاسفانه به جهت عدم آگاهی ، برخی از زنان این مسایل را كم ارزش می دانند.

وی بر آموزش فرزندان توسط مادران برای استفاده درست و بجا از امكانات تاكید كرد و گفت : باید شناخت درست نیازها و نحوه مقابه با مشكلات توسط مادران به فرزندان آموخته شود.

مدیر حوزه علمیه حضرت خدیجه مشهد نیز در این همایش گفت : امروز زنان در سراسر جهان و بویژه در ایران نقش مهمی در خانه و جامعه دارند زیرا زنان در هر خانه محور اساسی هستند.

'سكینه نیك 'به نقش مهم زنان در عرصه های مختلف همچون پیروزی انقلاب اشاره كرد.

مدیر مدرسه علمیه نرجس سبزوار هم گفت : در هیچ مكتبی به اندازه اسلام بر جایگاه والای زن تاكید نشده است .

مهین زمردیان با بیان اینكه اگر خانواده در عرصه اقتصادی موفق نباشد ، اقتصاد جامعه با مشكل روبروست ، به نقش زن در امور خانواده و به تبع آن در جامعه تاكید كرد.

وی زمان فراخوان مقاله برای این همایش را مهرماه سال جاری در تمام مدارس علمیه خواهران سطح استان خراسان رضوی عنوان كرد و از ارسال 50 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

وی موضوعات مقالات را 12 عنوان شامل نقش زن در اقتصاد خانواده و .... معرفی كرد و گفت : از بین مقالات ارسالی ، پنج مقاله به عنوان مقالات برتر برگزیده شدند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.