اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 12 اسفند 1402 / کد مطلب: 15301 / نظرات: 0


محبی و محسنی منتخبان سبزوار در مجلس دوازدهم شدند


محبی و محسنی منتخبان سبزوار در مجلس دوازدهم شدند  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت: نتایج شمارش آرای این حوزه انتخابیه شامل شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد مشخص کرد که "بهروز محبی نجم‌آبادی" و "محمدرضا محسنی‌ثانی"‌ با کسب حد نصاب لازم، به عنوان منتخبان غرب خراسان رضوی راهی مجلس دوازدهم شدند.

حسین ابراهیمی کردیانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محبی نجم آبادی با کسب ۵۰ هزار و ۶۸۴ رای و محسنی ثانی با ۴۰ هزار و ۵۶۶ رای از مجموع ۱۷۹ هزار و ۶۶۹ رای ماخوذه ۲ کرسی نمایندگی این حوزه انتخابیه در خانه ملت را از آن خود کردند.

وی افزود: همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از مجموع ۹۴ هزار و ۸۷۴ رای ماخوذه، آقایان غلامرضا مغیسه ۵۶ هزار و ۸۰۱ رای، حسن عالمی ۳۱ هزار و ۵۳۹ رای، سید احمد حسینی ۲۰ هزار و ۲۴۲ رای، سید احمد علم الهدی ۱۴ هزار و ۴۸۱ رای و علی محمدی ۱۰ هزار و ۵۱۳ رای حوزه انتخابیه سبزوار را کسب کردند.

رییس ستاد انتخابات سبزوار افزود: همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از مجموع ۹۴ هزار و ۸۷۴ رای ماخوذه، آقایان غلامرضا مغیسه ۵۶ هزار و ۸۰۱ رای، حسن عالمی ۳۱ هزار و ۵۳۹ رای، سید احمد حسینی ۲۰ هزار و ۲۴۲ رای، سید احمد علم الهدی ۱۴ هزار و ۴۸۱ رای و علی محمدی ۱۰ هزار و ۵۱۳ رای حوزه انتخابیه سبزوار را کسب کردند.

ابراهیمی گفت: در ۶ شهرستان این حوزه انتخابیه مجموعا ۳۸۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند که بیش از ۲۰ هزار نفر آنان را رای‌ اولی ها تشکیل می دادند.

وی اضافه کرد: برای جمع آوری آرای واجدان شرایط این حوزه انتخابیه در مجموع ۴۴۶ شعبه انتخاباتی شامل ۱۹۷ شعبه شهری و ۲۴۹ شعبه روستایی دایر شده بود که ۳۲۱ شعبه آن ثابت و ۱۲۵ شعبه به صورت سیار فعالیت داشتند.

رای دهندگان حوزه انتخابیه سبزوار علاوه بر تعیین تکلیف ۲ کرسی نمایندگی منطقه در مجلس شورای اسلامی، باید رای خود برای گزینش ۶ نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری را نیز به صندوق می انداختند.

به گزارش ایرنا، بهروز محبی نجم آبادی، در مجلس یازدهم نیز نمایندگی شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را داشته است و محمدرضا محسنی ثانی نیز در ادوار هشتم و نهم از همین حوزه انتخابیه به بهارستان راه یافته بود.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.ایرنا






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.