اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 10 اسفند 1402 / کد مطلب: 15299 / نظرات: 0


رای اولی‌ها و نخستین تجربه سرنوشت‌سازی


رای اولی‌ها و نخستین تجربه سرنوشت‌سازی  تجربه نخست در هر زمینه ای شیرین و به یاد ماندنی است که برای همیشه در خاطر جا خوش می‌کند، از این رو حس و حال این روزهای نوجوانان رای اولی‌، که می‌خواهند برای نخستین بار در عرصه سرنوشت‌ خود مشارکت کنند، دیدنی و رشک برانگیز است.

به گزارش ایرنا، رای اولی ها که تاکنون افتخار حضور در انتخابات، به عنوان مهمترین عرصه تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی را نداشته و سال های سال، تنها رای دادن بزرگترهای خود را تماشا کرده اند، اکنون دیگر خود به رشدی رسیده اند که می توانند در صف تعیین سرنوشت ایستاده و نخستین رای خود را به صندوق بیندازند.

حوزه انتخابیه سبزوار شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، در مجموع ۳۸۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن دارد که به گفته فرماندار ویژه سبزوار و رییس ستاد این حوزه انتخابیه بیش از ۲۰ هزار نفر آنان رای‌ اولی هستند.

یک دانش آموز رای اولی ورزشکار سبزواری گفت: من و دوستانم از مدت ها قبل انتظار رسیدن روز ۱۱ اسفند را می کشیم و می خواهیم با حضور در پای صندوق های رأی، نشان دهیم که به عنوان نسلی از فرزندان انقلاب، دل در گرو انقلاب و آرمان های جمهوری اسلامی داریم.

جمال فخوری زعفرانی افزود: همانطور که در دوران دفاع مقدس هم سن و سالان ما جانانه از خاک این مرز و بوم دفاع کردند ما نیز امروز وظیفه داریم تا با حضور در این عرصه مشارکت، ادامه دهنده راه آنها باشیم.

این نوجوان ورزشکار ادامه داد: می خواهیم با شرکت در این انتخابات، همه تلاش های دشمنان را که برای بی تفاوت کردن نسل آینده ساز کشور به سرنوشت خود، شب و روز تبلیغات می کنند، بی اثر کنیم.

نجمه سیدآبادی، رای اولی دیگری است که با ابراز خرسندی از فرارسیدن روز شرکت در انتخابات گفت: من به عنوان یک رای اولی از این حق و فرصت انتخابی که به برکت انقلاب در اختیارم قرار گرفته است، استفاده خواهم کرد.

وی افزود: حضور در انتخابات از مهمترین عوامل نقش آفرینی در آینده کشور است و من سرنوشت کشورم را با این حضور رقم می زنم.

وی انتخاب اصلح را نیز با اهمیت عنوان کرد و گفت: البته باید افرادی را انتخاب کنیم که فقط به فکر منافع شخصی خود نباشند، بلکه دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشند.

عرفان کلاته عربی، نیز انتخابات را صحنه ای زیبا از نمایش اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: من هم به عنوان یک رای اولی خوشحالم که می توانم در این عرصه مشارکت کرده و در سرنوشت کشورم نقش داشته باشم.

وی افزود: شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه حق هر ایرانی است، وظیفه و تکلیفی است که بر گردن او قرار گرفته و بایستی آن را ادا کند.

این نوجوان سبزواری با تاکید بر اهمیت نقش مجلس شورای اسلامی در عرصه قانونگذاری گفت: بسیار مهم است که آگاهانه در انتخابات شرکت کرده و به افرادی که واقعاً تعهد، تخصص، کارآمدی و توانایی لازم برای قبول این مسوولیت خطیر را دارند، رای بدهیم.

یک دانش آموز رای اولی دیگر نیز گفت: انتخابات امکانی برای مشارکت در آینده کشور است و مردم با حضور پرشور خود در انتخابات، در واقع مسیر چهار سال آینده کشور را تعیین می کنند.

کوثر فتح آبادی حضور در انتخابات را بیانگر اتحاد و همدلی ملت عنوان کرد و افزود: ما رای اولی ها با حضور خود نشان خواهیم داد که علیرغم همه مشکلات، هر جایی که لازم باشد به عنوان نسلی از انقلاب حاضر می شویم.

وی با بیان اینکه ما در برابر هر برگه رای خود مسوول هستیم، گفت: شکی نیست که این ذوق زدگی رای نخست، نباید ما را از انتخابی آگاهانه برای فرستادن افراد باتقوا، دلسوز، متعهد، متخصص و تاثیرگذار به خانه ملت غافل کند.

یک دانش آموز سال آخر دبیرستان نیز که برای اولین بار قادر به رای دادن شده است، گفت: من به عنوان یک رای اولی شرکت در انتخابات را حق و تکلیف خود می دانم، زیرا اگر ما خودمان انتخاب نکنیم دیگران به جای ما تصمیم خواهند گرفت.

مهدی حاتمی تبار، انتخابات را مهمترین مولفه مردم سالاری عنوان کرد و افزود: هویت فردی و اجتماعی ما با رأی دادن کامل می شود.

وی با تاکید بر انتخاب افرادی مردمی و پرتلاش ادامه داد: حضور ما در پای صندوق های رأی ضامن شکل گیری یک مجلس قوی است که باعث می شود در آینده، زندگی بهتری داشته باشیم.

حوزه انتخابیه سبزوار شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که ۵۶ نامزد برای تصاحب آن رقابت دارند.

این حوزه انتخابیه ۳۸۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن دارد که بیش از ۲۰ هزار نفر آنان رای‌ اولی هستند.

مجموعا ۴۴۶ شعبه رای گیری برای ۶ شهرستان این حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده است که ۱۹۷ شعبه آن شهری و ۲۴۹ شعبه روستایی است و از مجموع آن ۳۲۱ شعبه ثابت و ۱۲۵ شعبه سیار است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.