اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 7 دي 1402 / کد مطلب: 15264 / نظرات: 0

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی:


دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است


دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است  سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: دشمن با بی ثبات سازی و طرح مسائل مختلف به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است.

 محمد زهدی روز سه شنبه در نشست شورای اداری سبزوار افزود: دشمن در اتاق فکر خود سناریوهای مختلفی برای کاهش مشارکت مردم در عرصه انتخابات طراحی کرده که اختلاف بین ادیان و اقوام، دوقطبی سازی در عرصه های مختلف جامعه از آن جمله است.

وی اظهار داشت: یکی از شگردهای دشمن برجسته کردن مشکلات و القای ناامیدی بین مردم است که نظام جمهوری اسلامی نتوانسته به اهداف و آرمانهای خود دست یابد.

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: با وجود توطئه دشمن اما مردم ما هوشیار و بصیر هستند و همانطور که تاکنون در صحنه های مختلف حماسه آفریده اند، در این انتخابات نیز خواهند درخشید.

زهدی افزود: چهار راهبرد ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت انتخاباتی است که عینیت بخشیدن به راهبردها اولویت مجریان انتخابات به شمار می رود.

وی ادامه داد: با رعایت اصل بی‌طرفی در عرصه انتخابات زمینه برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت بالا فراهم می شود.


همه تلاش ها معطوف به برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار نیز گفت: انتخابات بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد سیاسی و اجتماعی کشور است و تمامی تلاش های ستاد انتخابات این شهرستان معطوف به برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور است.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود: باید چهار مولفه تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان یک نقشه راه مورد توجه عوامل ستاد انتخابات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات عامل مهم پیشرفت و تعالی نظام است، تصریح کرد: مسئولان برای فراهم نمودن مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای نباید کوتاهی نکنند.

ابراهیمی گفت: انتخابات امسال با توجه به حساسیت‌ها، تغییرات در قانون و ظرفیت اجرایی و نظارتی با تعاملی خوب و ارزشمند در مرحله پیگیری قرار دارد و تقویت انتخابات در چهارچوب مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار افزود: رعایت عدالت انتخاباتی در حوزه اجرا موضوع مهمی است که شیوه نامه های انتخاباتی مبنی بر عدم دخالت مدیران و کارکنان در بحث ورود به مباحث انتخاباتی ابلاغ شده است که نباید حساسیتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: همچنین در فرایند برگزاری انتخابات اصل بی‌طرفی اعضای هیات اجرایی کامل و محسوس در دستگاه اجرایی رعایت شود.

ابراهیمی گفت: در حوزه استفاده از امکانات دولتی برای ایجاد ظرفیت های تبلیغاتی سازوکاری تعریف شده که دستگاههای اجرایی امکانات و فضاهای مناسب را در اختیار متقاضیان انتخابات قرار دهند و کمیته تبلیغات با هیات اجرایی و نظارت تقسیم کار کرده تا از ظرفیت صدا و سیما و در صورت کسب مجوزهای قانونی "شبکه تلوبیونی سربداران" و دیگر بسترها استفاده شود.

عقب‌ماندگی در طرح نهضت ملی مسکن جبران شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت: عقب‌ماندگی در طرح نهضت ملی مسکن در این شهر وجود دارد که باید در اسرع وقت جبران شود.

ابراهیمی افزود: تمامی دستگاههای اجرایی و مرتبط موظفند راه و مسیر مردم را در حوزه طرح نهضت ملی مسکن باز کنند.

وی اظهار داشت: یکی از سایت های نهضت ملی مسکن سبزوار از برنامه زمانبندی عقب تر است که باید با قید فوریت جبران شود و در این راستا لازم است ادارات راه و شهرسازی، شهرداری، نظام مهندسی با هماهنگی حوزه عمرانی فرمانداری نسبت به تسریع وتسهیل شرایط متقاضیان اقدام نمایند و در صورت لزوم و برای تسریع مشکلات مردم، مسئولان مرتبط به صورت روزانه در آن محل استقرار یابند.

ابراهیمی افزود:دستگاههای خدمات رسان آب و برق نیز به وعده ها و تکلیف قانونی خود در زمینه روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن و احداث زیرساخت ها عمل کنند.

فرماندار سبزوار در حوزه تنظیم بازار نیز گفت: برخی با سوء استفاده، فضای بازار را ملتهب کرده اند که باید با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد، همچنین اداره تعزیرات روند رسیدگی به پرونده‌های سوء استفاده کنندگان را سریع تر رسیدگی و اطلاع رسانی کند که مردم معطل نمانند.

ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح پویش ملی سلامت در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت خواستار همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان و آحاد مردم برای اجرای کامل این طرح توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شد.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.