اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 آبان 1402 / کد مطلب: 15222 / نظرات: 0

استاندار خراسان رضوی:‌


واگذاری زمین‌های ناحیه صنعتی


واگذاری زمین‌های ناحیه صنعتی  استاندار خراسان رضوی گفت: زیرساخت‌های لازم در ناحیه صنعتی "شِشتَمَد" فراهم شده است بنابر این باید فرایند واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران شتاب گیرد.

یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در جریان بازدید از سایت ناحیه صنعتی ششتمد، افزود: یکی از مواردی که هم اینک مطرح شد پیگیری احداث ساختمان اداری این ناحیه صنعتی به منظور خدمت رسانی مطلوب تر به سرمایه گذاران است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های شهرستان ششتمد در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، دام و طیور، تمایل بالایی نسبت به سرمایه گذاری در این ناحیه صنعتی وجود دارد.

فرماندار ششتمد نیز گفت: زیرساخت‌های لازم از جمله تامین آب و برق ناحیه صنعتی این شهرستان فراهم شده است و در مرحله نخست ۱۰ هکتار زمین تامین و اراضی آن قطعه بندی شده است.

حسین ایثارگر افزود: با ایجاد زیرساخت های لازم در این ناحیه صنعتی، بستر کار برای صنعتگران، سرمایه‌گذاران و کارآفرینانی که تمایل به ایجاد واحد صنعتی در این ناحیه را دارند، فراهم شده که البته با ایجاد ساختمان اداری، این روند تسریع می شود.

فرماندار ششتمد گفت: قبل از فرایند واگذاری زمین، تعدادی سرمایه گذار و کارآفرین برای فعالیت در بخش های صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی خشکبار در ناحیه صنعتی این شهرستان اعلام آمادگی کرده بودند.

 عملیات اجرایی ناحیه صنعتی ششتمد اسفند ۹۷ آغاز شد و طی سالهای گذشته عمده زیرساخت های لازم آن شامل عملیات تسطیح زمین و نصب تیرهای برق و شبکه آب اجرا شده است.

ناحیه صنعتی ششتمد در ۲۴ کیلومتری شهرستان سبزوار حدود ۱۱ هکتار مساحت دارد که گستره زمین صنعتی و کارگاهی آن حدود هفت هزار متر مربع است و استقرار ۷۲ واحد صنعتی با اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در آن پیش بینی شده است.

 استاندار خراسان رضوی امروز در سفری یکروزه وارد شهرستان ششتمد شد که حضور در جمع مردم شهر شامکان، بازدید از مقدمات اجرای ۲ طرح صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی، سد سنگرد و بررسی میدانی مشکل ناحیه صنعتی این شهرستان و نشست با دهیاران از برنامه های این سفر یک روزه عنوان شده است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع، دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است./ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.