اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 16 آبان 1402 / کد مطلب: 15208 / نظرات: 0


هشت هزار تن محصول از انارستان‌های سبزوار برداشت شد


هشت هزار تن محصول از انارستان‌های سبزوار برداشت شد مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: هشت هزار تن محصول از سطح ۷۰۰ هکتار انارستان این شهرستان برداشت شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۸۰۰ تن بیشتر شده است.

علی اصغر امانیان  اظهار کرد: امسال به طور میانگین از هر هکتار باغ انار شهرستان بیش از ۱۱ تن انار برداشت شده است.

وی تصریح کرد: اصلاح، احیا و جایگزینی باغ‌های قدیمی با ارقام تجاری پرمحصول، مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات و اجرای شبکه های آبیاری قطره‌ای و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی در این زمینه، می‌تواند زمینه ارتقای کیفی و کمی محصول انار سبزوار را فراهم کند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: مهمترین ارقام انار سبزوار شامل "لیلی، خزر بردسکن، شاهوار، ملس و می‌خوش" است و مهمترین مزیت انار تولیدی این شهرستان، استفاده نکردن کشاورزان از سموم و کودهای شیمیایی است که زمینه تولید محصول انار سالم و ارگانیک را در این شهرستان فراهم ساخته است.

انار، علاوه بر تازه‌خوری در تولید آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار استفاده می‌شود و پوست آن نیز در ساختن رنگ‌های سنتی و دباغی پوست حیوانات کاربرد دارد و انار سیاه و گل انار نیز در امور درمانی استفاده می‌شود.

میوه انار سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین ث و پتاسیم است و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سرطان، کلسترول خون، جلوگیری از آسیب سلولها و کمک به سلامت لثه‌ها از مهمترین فواید شناخته‌شده این میوه است.

شهرستان سبزوار دارای ۵۴ هزار هکتار زمین زراعی و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است که حدود ۲۰ هزار بهره بردار در این حوزه فعالیت می کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.