اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 24 مهر 1402 / کد مطلب: 15173 / نظرات: 0


تجهیزات مورد نیاز برای فعال‌سازی پروازها وارد فرودگاه سبزوار شد


تجهیزات مورد نیاز برای فعال‌سازی پروازها وارد فرودگاه سبزوار شد  رییس فرودگاه شهدای سبزوار گفت: منبع تولید قدرت جهت استارت موتورهای هواپیما(ایر استارتر) و تجهیزات زمینی مورد نیاز برای از سرگیری پروازهای این فرودگاه روز دوشنبه به شهرستان انتقال یافت و تحویل بخش فنی این فرودگاه شد.

حسین شادمان اظهار کرد: این تجهیزات که نبود آن بهانه به دست شرکت های هواپیمایی برای توقف پروازهای این فرودگاه ۱۹ ساله داده بود، با پیگیری مجدانه نمایندگان غرب خراسان رضوی در مجلس، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و مسوولان فرودگاه تامین و در اختیار فرودگاه شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: طی ۹ ماه گذشته یکی از بهانه های اصلی شرکت های هواپیمایی در لغو پروازهای فرودگاه سبزوار نبود دستگاه "ایراستارتر" عنوان شده بود که این دستگاه با اعتباری در حدود ۲۵ میلیارد ریال خریداری و در فرودگاه شهدای سبزوار به کار گرفته شد.

وی تصریح کرد: پروازهای داخلی فرودگاه شهدای سبزوار با وجود مهیا بودن زیرساخت های مناسب و لازم از دی ماه سال گذشته به دلیل آنچه که از سوی شرکت های هواپیمایی نبود تجهیزات زمینی ایر استارتر عنوان می شد، متوقف شده است.

شادمان با بیان اینکه تامین تجهیزات زمینی ایر استارتر از وظایف شرکت های هواپیمایی برای انجام پرواز ایمن(هندلینگ کننده) است و به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ربطی ندارد، افزود: انتظار می رود با تامین تجهیزات مورد نیاز دیگر بهانه ای از طرف شرکت های هواپیمایی برای از سرگیری پروازها در دومین فرودگاه استان خراسان رضوی پس از مشهد، وجود نداشته باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای فعال‌سازی پروازها وارد فرودگاه سبزوار شد

به گزارش ایرنا، پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار با وجود مهیا بودن زیرساخت های مناسب و لازم و با وجود سابقه ۱۹ ساله فعالیت در زمینه جابه جایی و حمل مسافر و بار بین سبزوار و تهران، از ١٤ دیماه پارسال به بهانه نبود تجهیزات ایر استارتر از سوی شرکت هواپیمایی آتا متوقف شد.

فرودگاه شهدای سبزوار، پس از فرودگاه مشهد، دومین فرودگاه فعال استان خراسان رضوی محسوب می شود که با گستره ۳۲۸ هکتاری در فاصله هشت کیلومتری جنوب غربی این شهرستان قرار دارد.

این فرودگاه که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را به صورت عملیاتی آغاز کرده است، به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام وظیفه می کند و در صورت بروز شرایط نامساعد جوی در مرکز استان خراسان رضوی، پروازهای فرودگاه مشهد در فرودگاه سبزوار فرود می آیند.

در آخرین مورد، ۲۰ شهریور امسال ۲ پرواز از مبدا تهران و اهواز به مقصد مشهد مقدس، به دلیل شرایط نامساعد جوی و وجود گرد و غبار موفق به نشستن در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نشده و در فرودگاه شهدای سبزوار فرود آمدند که پس از انجام فرآیند سوختگیری و مساعد شدن هوای مشهد، راهی مقصد شدند.

فرودگاه سبزوار، به دلیل داشتن زیرساخت های لازم و نیز جانمایی و شرایط مناسب، حتی در مقاطعی که فرودگاه بجنورد، در مرکز استان خراسان شمالی، به دلیل وضعیت ویژه، در زمان بارندگی و شرایط نامساعد جوی درگیر لغو پروازها می شود، بخشی از وظایف این فرودگاه را به انجام رسانده و مسافران آنرا جابه جا می‌کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.