اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 6 شهريور 1402 / کد مطلب: 15097 / نظرات: 2


۱۷۵ هزار نفر از مزایای طرح‌های آب‌رسانی هفته دولت در خراسان رضوی بهره‌مند شدند


۱۷۵ هزار نفر از مزایای طرح‌های آب‌رسانی هفته دولت در خراسان رضوی بهره‌مند شدند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته دولت، ۱۸ طرح حوزه آب شرب در هشت شهرستان استان افتتاح شد و حدود ۱۷۵ هزار نفر جمعیت ساکن در این شهرستانها از مزایای طرح‌های افتتاح شده برخوردار شده‌اند.

حسین امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار صرف شده برای اجرای این تعداد طرح شامل حفر و تجهیز و راه اندازی چاه، آبرسانی به مجتمع های روستایی، ساخت مخزن، اجرای خطوط جمع آوری آب چاه و اصلاح خط انتقال و آب‌رسانی به ۲ نقطه شهری ۸۶۶ میلیارد ریال از محل منابع محرومیت زدایی، استانی و ملی است.

وی اضافه کرد: در شهرستان رشتخوار طرح اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستای "جنت آباد و چاهشورک جنگل" به طول ۱۲ هزار و ۴۴۸ متر و ۱۵ حوضچه شیرآلات و نوسازی ۲۰۰ فقره انشعاب با مشارکت آب و فاضلاب استان و قرارگاه ثامن الائمه از محل اعتبارات محرومیت زدایی و عمرانی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: چاه شماره سه مجتمع شهید کامیاب با سه هزار مشترک در ۱۸ روستای "براکوه" شهرستان گناباد از دیگر طرح‌هاست که با حفر، تجهیز و بهره‌برداری از این چاه ، توان تولید در مجتمع به ۳۰ لیتر افزایش یافت.

امامی افزود: همچنین از مخازن ۵۰۰مترمکعبی مسکن جوانان نغندر و ۵۰ مترمکعبی محله "زشک سفلی" و چاه های "سوران" شهر گردشگری طرقبه در راستای تأمین آب شرب و رفع مشکل افت فشارشهروندان بهره‌بردرای شد و با حفر و تجهیز یک حلقه چاه شهر خلیل آباد، حفر یک حلقه چاه مجتمع ایرج آباد، اجرای سه کیلومتر خط انتقال و اصلاح و تعویض هشت هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع در شهرها و روستاها، تامین آب در تابستان آینده از وضعیت بهتری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اصلاح خط انتقال روستای طرسک شهرستان ششتمد ادامه داد: اصلاح شبکه خط انتقال مجتمع "خیبر" و بازسازی شبکه توزیع روستاهای "فراشیان، حسین آباد و قلعه نو" به طول ۲هزار و ۵۰۰ متر ، احداث ۶ باب حوضچه بتنی و لایروبی و کف شکنی چهار حلقه چاه از طرح‌های شهرستان جغتای است.

او اضافه کرد: آب‌رسانی به آخرین روستای ۲۰ خانوار شهرستان کلات و بهره برداری از یک حلقه چاه در چناران از دیگر طرح‌های افتتاح شده در هفته دولت است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.