اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 23 مرداد 1402 / کد مطلب: 15064 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:‌


کمربندی کنونی در شان این شهرستان نیست


کمربندی کنونی در شان این شهرستان نیست معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: وضعیت کنونی کمربندی این شهر در مسیر جاده اصلی و پرتردد مشهد - تهران در شان این شهرستان نیست و نیاز به بهسازی و ساماندهی دارد.

، حسین ابراهیمی کُردیانی شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه این شهرستان افزود: ورودی شهر سبزوار در مسیر جاده اصلی تهران - مشهد و محل رفت و آمد سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و گردشگر، بسیار نابسامان است که رفع معضلات کمربندی با شرایط کنونی حل شدنی نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از کمربندی در محدوده و بخشی دیگر در بیرون از محدوده شهری واقع شده است انتظار می رود شهرداری نسبت به بهسازی و ساماندهی این مسیر پا پیش بگذارد و این خود می تواند زمینه ای را برای درآمد پایدار شهرداری از این محل فراهم کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: یکی دیگر از معضلات شهر سبزوار وجود متکدیان است که سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان و بروز آسیب های اجتماعی شده است که البته عمده آنان شهروند سبزوار هم نیستند.

ابراهیمی افزود: موقعیت جغرافیایی سبزوار که در شاهراه ارتباطی واقع است، موجب شده متکدیان به طور موقت در شهر ساکن شوند که ساماندهی آنها نیازمند هماهنگی بین دستگاهی است.

تفاهم نامه ماده ۵۶ گامی در مسیر تکمیل طرح راه آهن سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: طرح راه آهن این شهرستان به طول ۴۸ کیلومتر از ایستگاه سلطان آباد به شهر سبزوار یکی از مطالبات دیرینه مردم این منطقه بوده است که اکنون با تفاهم نامه ماده ۵۶ یک گام دیگر به مسیر پایان خود نزدیک می شود.

ابراهیمی افزود: تفاهم نامه ماده ۵۶ تکمیل طرح راه آهن سبزوار به امضای وزیر راه و شهرسازی رسیده و برای تایید ضمانت بانکی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده و سپس با مصوبه هیات مدیره بانک به پیمانکاران ابلاغ و در مرحله نخست بخشی از مبلغ اعتبار اولیه آن آزاد می شود.

وی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار را از طرح های شاخص این شهرستان خواند و تصریح کرد: موافقت اصولی این منطقه پس از سالها انتظار در این دولت دریافت و ابلاغ شد و استعلام زیست محیطی آن نیز گرفته شده و بخشی از فرایند واگذاری اراضی آن در مرحله پیگیری است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: یکی دیگر از مشکلات سبزوار مرتبط با مالکان زمین های شهرک "سجادشهر" است که در این راستا مکاتباتی با استانداری و دستگاه قضایی استان صورت گرفته است و در شهرستان نیز کمیته ای تشکیل شده تا دستگاههای مرتبط ضمن پاسخگویی، اختلافات مطرح شده را برطرف کنند.

زمین ساخت مسکن خبرنگاران و دیگر اقشار در سبزوار فراهم شده است

ابراهیمی گفت: در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن، زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن خبرنگاران و دیگر اقشار فراهم شده است.

وی افزود: طبق ضوابط، هر یک از خبرنگاران مانند دیگر اقشار جامعه، در صورت داشتن شرایط خانه دار شدن، قرمز نبودن استعلام فرم ج و نداشتن سابقه استفاده از خدمات و تسهیلات دولتی مسکن می توانند از مزایای احداث مسکن در چهارچوب طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: تاکنون با تعامل بین بخشی دستگاههای اجرایی و راه و شهرسازی ۱۲۱ هکتار از زمین های دولتی شهر سبزوار به محدوده شهری اجرای طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده است.
در این نشست صمیمانه که در فرمانداری سبزوار برگزار شد،‌ شماری از اصحاب رسانه نیز مشکلات، خواست ها و دغدغه های خود را مطرح کردند.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.