اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 23 مرداد 1402 / کد مطلب: 15058 / نظرات: 0


سه هزار و ۶۵۱ داوطلب از خراسان رضوی برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند


سه هزار و ۶۵۱ داوطلب از خراسان رضوی برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: سه هزار و ۶۵۱ داوطلب از این استان طی هفت روز گذشته به صورت نهایی و قطعی در سامانه پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

سید هادی طباطبایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آمار یاد شده نهایی و قطعی است و سهم بانوان از این تعداد ۵۹۸ نفر معادل ۱۶ درصد می باشد.

وی گفت: در بین ثبت نام شدگان ۵۱۵ نفر معادل ۱۴ درصد دارای تحصیلات کارشناسی و زیر کارشناسی، ۲ هزار و ۴۴۵ نفر معادل ۶۷ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۵۵۵ نفر معادل ۱۵ درصد دارای مدرک دکتری می باشند، همچنین ۱۳۶ نفر یا چهار درصد نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی بیان داشت: از نظر ترکیب رده سنی ثبت نام کنندگان در سامانه انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ ۳۵ درصد در سنین بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۷ درصد در سنین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۲ درصد در سنین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۶ درصد در سن بالای ۶۰ سال ثبت نام کرده اند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: به ترتیب حوزه های انتخابیه مشهد و کلات با ثبت نام نهایی هزار و ۹۹۸ داوطلب، سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد با ثبت نام ۲۷۲ نفر و حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه با ۲۱۰ داوطلب، بیشترین ثبت نام شدگان را دارند همچنین حوزه انتخابیه درگز نیز با ۸۶ داوطلب کمترین تعداد ثبت نام شدگان را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد پنج نماینده سهم حوزه انتخابیه مشهد و کلات است.

همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.