اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 8 مرداد 1402 / کد مطلب: 15048 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


خدمات شهرداری، رضایت شهروندان از نظام را افزایش می‌دهد


خدمات شهرداری رضایت شهروندان از نظام را افزایش می‌دهد  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: خدمات مطلوب شهرداری در حوزه توسعه، عمران و ارتقای زیرساخت‌های شهری، به افزایش رضایت شهروندان از نظام و دولت منجر می‌شود.

 حسین ابراهیمی کُردیانی در آیین معارفه شهردار سبزوار افزود: افزایش رضایتمندی شهروندان باید سرلوحه کار شهرداری باشد و در شهری چون سبزوار با بیش از ۲۴۰ هزار جمعیت،‌ عملکرد مناسب شهرداری به معنای خدمت دولت و نظام به مردم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: با تلاش و پیگیری شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط در سبزوار، این شهر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین و صدور پروانه از شهرهای پیشرو در خراسان رضوی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: به منظور شتاب‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سبزوار تاکنون پیش پروانه ساختمانی ۲ هزار واحد مسکونی صادر شده است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری سبزوار در ماه های اخیر تصریح کرد: ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر این شهر که برخی از آن ها خیابان های اصلی شهر بوده است آسفالت شده و یا روکش آسفالت آن تجدید شده است.

ابراهیمی افزود: اجرای نهضت آسفالت، بهسازی معابر و روان‌سازی رفت و آمد وسایل نقلیه، پیامدهای مثبتی چون آرامش و رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است.

وی گفت: همچنین شهرداری سبزوار در برپایی اجلاسیه کنگره ۲ هزار شهید دیار سربداران و آماده سازی زیرساخت های عملیات غرورآفرین "الی بیت‌المقدس" و نیز آیین تشییع باشکوه شهید غیرت "حمیدرضا الداغی" نقش موثری داشته و خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است.

تحول صنعت گردشگری سبزوار با اتصال کمربندی به امامزاده شعیب (ع)

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و مسافر از مسیر سبزوار راهی مشهد می شوند که با اتصال کمربندی به امامزاده شعیب (ع) در جنوب سبزوار،‌ می توان تحول بزرگی در صنعت گردشگری شهرستان رقم زد.

علی اصغر عنابستانی افزود: با توجه به موقعیت بی نظیر جغرافیایی سبزوار، که شاهراه ارتباطی و در مسیر جاده تاریخی ابریشم قرار دارد، این شهر می تواند به یکی از شهرهای ویژه گردشگری تبدیل شود که تحقق این امر درآمد و اشتغال فراوانی را برای شهرستان به دنبال دارد.

دیگر نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اجرای طرح اتصال امامزاده شعیب(ع) به کمربندی یکی از طرح های بزرگ شهری سبزوار است که این شهرستان را به لحاظ تجاری و گردشگری متحول می کند.

بهروز محبی نجم آبادی افزود: با اتصال این امامزاده، به عنوان یک مرکز گردشگری دینی به کمربندی جنوبی شهر و ایجاد ایستگاه های تجاری، خدماتی و گردشگری،‌ شرایط برای جذب و ماندگاری زائران مشهد الرضا در سبزوار فراهم می شود که این رویداد درآمدهای پایدار شهری را افزایش می دهد.

در این آیین "میثم حسین‌آبادی" به عنوان شهردار جدید سبزوار معارفه و از خدمات موسی رجب‌زاده، شهردار پیشین سبزوار و سیدعباس شیبری، سرپرست شهرداری این شهر قدردانی شد.

فرماندار سبزوار: خدمات شهرداری، رضایت شهروندان از نظام را افزایش می‌دهد

به گزارش ایرنا، ششم اردیبهشت ماه امسال اعضای شورای شهر سبزوار به اتفاق آرا، حسین‌آبادی را به‌ عنوان شهردار جدید این شهر برگزیدند که هفته گذشته حکم انتصاب وی با امضای وزیر کشور، رسمیت یافت.

میثم حسین آبادی متولد ۱۳۶۵، دانش آموخته مهندسی معماری و کارشناسی ارشد شهرسازی با گرایش برنامه‌ریزی شهری است که پیش‌ از این شهرداری شهرهای "صالح آباد" و نیز "داورزن" خراسان رضوی را تجربه کرده است.

شهر سه هزار و ۷۵۴ هکتاری سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی ۲۴۷ هزار نفر جمعیت دارد.

سبزوار از جمله شهرهای درگیر با پدیده حاشیه‌نشینی است و ۸۰۰ هکتار از وسعت آن، سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر محسوب می‌شود و از این حیث رتبه دوم حاشیه‌نشینی خراسان رضوی را پس از مشهد دارد.

۳۰ هزار نفر از جمعیت سبزوار در سکونتگاههای غیررسمی، که دور تا دور آن را فراگرفته است، سکونت دارند و محدوده شرق "کال عیدگاه"، بزرگترین کانون اسکان غیررسمی شهر سبزوار، هم از نظر جمعیت و هم از نظر وسعت محسوب می‌شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.