اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 30 تير 1402 / کد مطلب: 15040 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:‌


وزارت راه اصلاح و تعریض مسیر جنوبی سبزوار را در اولویت قرار دهد


وزارت راه اصلاح و تعریض مسیر جنوبی سبزوار را در اولویت قرار دهد  امام جمعه سبزوار گفت: وزارت راه و شهرسازی تعریض و ساماندهی جاده حادثه‌خیز جنوبی این شهرستان در مسیر سبزوار - ششتمد - بردسکن را اولویت جدی برنامه‌ای خود قرار دهد.

 حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: این جاده با عرض کم و آسفالت نامناسب در غرب استان خراسان رضوی، یکی از مسیرهای پرترافیک و پرحادثه شرق کشور محسوب می شود.

وی اظهار داشت: در این مسیر ارتباطی حوادث فراوانی رخ می دهد چنانکه هفته گذشته چند هموطن در رخدادهای جاده ای جان خود را از دست دادند، لذا انتظار می رود وزارت راه با تعریض و بهسازی فوری این مسیر، جلو این حوادث غم انگیز را بگیرد.

هفته گذشته برخورد یک اتوبوس مسافربری با ۲ سواری پژو و پراید در این مسیر منجر به آتش گرفتن اتوبوس و پژو شد که در این رخداد چهار سرنشین پژو جان باخته و ۱۱ مسافر اتوبوس مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند و این حادثه مردم شهرستان های سبزوار و ششتمد را شوکه کرد.

واقعه عاشورا درس‌های مهم بسیاری دارد

امام جمعه سبزوار گفت: نهضت عاشورا پیام هایی چون عرفان، حکمت، آزادی و مبارزه با ظلم دارد و حفظ عفاف هم یکی از درس های مهم این نهضت است.

حجت الاسلام مقیسه افزود: مبلغان، سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) در اقامه عزای امام حسین(ع تبیین شعائر دینی و تبلیغ احکام، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه عده شمار افرادی که به عفاف و حجاب کم توجهی می کنند،‌ زیاد نیست،‌ تصریح کرد: برخی کشف حجاب کنندگان بر اثر غفلت و یا اعتراض به وضعیت اقتصادی اقدام به این کار می کنند که در قبال آن کار فرهنگی، تذکر لسانی و مهربانانه لازم است اما برخی نیز همراهی با معاندان می کنند که باید برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

حجت الاسلام مقیسه افزود: انتظار می رود با تصمیم مسوولان و همراهی مردم، زشتی این دهان کجی ها به احکام الهی برچیده شود.

امام جمعه سبزوار همچنین با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد،‌ افزود: اهانت به کتاب الهی انسان ساز، اهانت به هویت انسانی و ضد ارزشهای اخلاقی است که هر انسان آزاده ای این اقدام را محکوم می کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.