اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 4 تير 1402 / کد مطلب: 15014 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


اصناف نقش مهمی در پایداری اشتغال و تنظیم بازار دارند


اصناف نقش مهمی در پایداری اشتغال و تنظیم بازار دارند  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: اصناف با نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، تاثیر مهمی در پایداری اشتغال، تامین و تنظیم بازار این شهرستان داشته و دارند.
 حسین ابراهیمی کُردیانی به مناسبت روز اصناف، در جمع بازاریان سبزوار گفت: سبزوار به واسطه موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر، از دیرباز شهری تجاری بوده است چنانکه ۲۰ هزار واحد صنفی در حوزه‌های تولید، توزیع، خدمات و خدمات فنی در این شهرستان فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: اصناف سبزوار بخش عمده زنجیره تامین شهرستان را پوشش می دهند که علاوه بر ارزش افزوده برای شهرستان، اشتغال پایداری نیز از این ناحیه ایجاد شده است.

ابراهیمی گفت: اصناف جایگاهی ممتاز داشته و بزرگترین بخش اقتصادی پویا و فعال شهرستان هستند که ایفاگر نقشی ارزشمند در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ایجاد اشتغال پایدار هستند.

وی افزود: هم اینک تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، زمینه فعالیت قابل توجهی را برای بخش صنفی ایجاد کرده است و عمده موانع موجود در مسیر ایجاد اشتغال برداشته شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: نقش بازاریان در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از گذشته تاکنون بر کسی پوشیده نیست، بازاریان، کسبه، پیشه وران و اصناف سبزوار همیشه همراه و اثرگذار در برنامه ها و صحنه های مختلف بوده اند.

ابراهیمی افزود: بازاریان و اصناف همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند چنانکه در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مهمی داشته اند و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس، تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن علاوه بر ایجاد آرامش در بازار، توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

وی ادامه داد: اصناف همچنین در دوران ۲ ساله شیوع کرونا، نقش ارزشمندی بر عهده داشتند و علاوه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، رسالت خود را در توزیع و تامین معیشت مردم به خوبی انجام دادند و با مشارکت و همیاری چشمگیر در طرح های رزمایش مواسات و همدلی، از آسیب دیدگان اجتماعی ناشی از کرونا حمایت کردند.

حدود ۲۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.