اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 22 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12911 / نظرات: 0

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار:


24 میلیون مترمکعب آب شرب در سبزوار استحصال شد



مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: در سال گذشته 24 میلیون مترمکعب آب شرب در این شهرستان استحصال شده است.

حسین ریاضی اظهار کرد: شهرستان سبزوار در منطقه‌ای کم آب و با موقعیت بحرانی قرار دارد و وضعیت بارندگی سال گذشته نسبت به سال‌های گذشته بسیار محدود بود.

وی افزود: تلفات شبکه‌های آب و فاضلاب سبزوار با سرمایه‌گذاری، مدیریت و بازسازی از هدر آب جلوگیری می‌کند و همچنین فرهنگ‌سازی درزمینهٔ مصرف آب نقش مهمی در مقابله باکم آبی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار با اشاره به جمعیت حدود 250 هزارنفری این شهر، بیان کرد: در سال گذشته 24 میلیون مترمکعب آب شرب در سبزوار استحصال شد و در شبکه‌های آبی توزیع‌شده است.

ریاضی تصریح کرد: روزانه حدود 200 لیتر آب برای مصرف هر نفر در سبزوار استحصال می‌شود و بخش زیادی از آب تحت عنوان فاضلاب و پس آب وارد شبکه فاضلاب می‌شود.

وی بر لزوم صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب تأکید کرد و گفت: استاندارد جهانی استحصال روزانه هر نفر حدود 120 لیتر است که متأسفانه در سبزوار بیشتر از میزان استاندارد آب مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار افزود: هر نفر به‌صورت میانگین در سبزوار 150 لیتر آب مصرف می‌کند که از این میزان 30 درصد برای استحمام، 28 درصد برای شستن ظروف، 32 درصد برای مصارف بهداشتی و تنها حدود چهار درصد برای مصرف آب شرب استفاده می‌شود.

ریاضی یادآور شد: اگر مصرف روزانه هر نفر در سبزوار حدود 10 درصد کاهش یابد بنابراین از بحران آب و وضعیت‌های دشوار تأمین آب گذر می‌شود.فارس



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.