اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 9 شهريور 1396 / کد مطلب: 12542 / نظرات: 0

معاون استاندار خراسان‌رضوی:


160 هزار فرصت شغلی برای خراسان رضوی هدف‌گذاری شده است


160 هزار فرصت شغلی برای خراسان رضوی هدف‌گذاری شده است معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: در راستای اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی امسال 160 هزار فرصت شغلی برای خراسان رضوی هدف‎گذاری شده است.

 دکتر سیدجواد حسینی امروز نهم شهریورماه در مراسم افتتاح دهمین پارلمان زنان مشورتی خراسان رضوی در شهرستان خوشاب با بیان این مطلب اظهار کرد: سال گذشته 95 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شد که 16 درصد اشتغال کشور است.

وی ادامه داد: در همین سال، برای رونق صنعت، 12 هزار و 359 میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت خراسان‌رضوی اختصاص یافت که از محل آن هزار و 843 واحد صنعتی احیا شد.

حسینی گفت: امسال 48 هزار و 210 میلیارد ریال به بخش صنعت استان اختصاص یافته  که این میزان 6000 فرصت شغلی در بخش صنعت ایجاد می‌کند.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: برای توانمندسازی و اشتغال حوزه بانوان امسال 578 طرح با اعتبار 280 میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد 3000 فرصت شغلی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تصویب شده است.

وی با اشاره به تشکیل دهمین پارلمان زنان مشورتی خراسان رضوی در شهرستان خوشاب گفت: پارلمان مشورتی زنان به صورت قانونی ایجاد شده تا توسعه نظامند مشارکت نیمی از افراد جامعه در فرآیند تصمیم‌گیری را فراهم کنند.

حسینی افزود: پارلمان مشورتی بانوان در پنج کمیسیون اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و اشتغال، آموزش و پژوهش و توانمندسازی، سلامت و جمعیت و حقوقی تشکیل می‌شود که تعداد اعضای آن به تناسب جمعیت شهرستان‌ها از 35 تا 70 نفر است.

معاون استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بانوان و افزایش نقش آن‌ها در نظام تصمیم گیری و مدیریتی و تحکیم بنیان خانواده است.

در ادامه این جلسه، فرماندار خوشاب نیز طی سخنانی گفت: پارلمان مشورتی زنان با شناسایی ظرفیت بانوان نقش موثری در مشارکت بانوان در حوزه فرایند سازی و مدیریتی  فراهم می کند.

حسن ابارشی افزود: نرخ اشتغال شهرستان خوشاب در سال گذشته 96،5 درصد و نرخ بیکاری 3،5درصد بود.

وی با بیان اینکه شهرستان خوشاب بالاترین نرخ اشتغال و پایین‌ترین نرخ بیکاری خراسان رضوی در سال گذشته را داشت، خاطرنشان کرد: 64 درصد شاغلین شهرستان در بخش کشاورزی 23 درصد صنعت و 13 درصد خدمات است.

فرماندار خوشاب اظهار کرد: در هفته دولت در شهرستان خوشاب 42 طرح با اعتبار 87 میلیارد ریال به بهره‌برداری و پنج طرح با اعتبار 31 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

ابارشی اضافه کرد: در حوزه  توانمندی و عملکرد بانوان شهرستان خوشاب سال گذشته رتبه نهم استان را کسب کرد در حالیکه سال 94 جایگاه 22 استان را داشت.

وی گفت: پارلمان مشورتی زنان این شهرستان متشکل از 35 نفر است که سه نفر مدرک دکتری، 6 نفر  مدرک کارشناسی ارشد، 16 نفر مدرک لیسانس، هشت نفر مدرک دیپلم و فوق دیپلم و همچنین  دو طلبه با میانگین سنی 32 حضور دارند.ایسنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.