اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 13 آذر 1395 / کد مطلب: 11764 / نظرات: 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:


کشور در زمینه اسیدسیتریک به خودکفایی رسید


کشور در زمینه اسیدسیتریک به خودکفایی رسید
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره‌برداری از این کارخانه کشور در زمینه اسیدسیتریک به خودکفایی رسید و حتی شرایط صادرات این محصول به خارج از کشور هم فراهم‌شده است.

 رمضان علی سبحانی فر در حاشیه مراسم بهره‌برداری از کارخانه اسیدسیتریک جوین اظهار کرد: کارخانه اسیدسیتریک جوین با اختصاص 40 میلیون یورو تسهیلات ارزی و 2 هزار میلیارد تسهیلات ریالی احداث‌شده است.

وی افزود: این کارخانه بزرگ‌ترین مجموعه تولیدکننده اسیدسیتریک در کشور است که باوجود پیگیری‌ها، در دولت گذشته هیچ تسهیلاتی برای راه‌اندازی این کارخانه اختصاص داده نشد.

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی با بیان با بهره‌برداری از این کارخانه کشور در زمینه اسیدسیتریک به خودکفایی رسید و حتی شرایط صادرات این محصول به خارج از کشور هم فراهم‌شده است، ادامه داد: کارخانه اسیدسیتریک از نوع صنایع تبدیلی محسوب می‌شود و خوشبختانه دولت هم حمایت‌های خوبی از این کارخانه کرده است.

سبحانی‌ فر با اشاره به نیاز کشور به تأمین اسیدسیتریک، عنوان کرد: دولت تسهیلات ارزی و ریالی را در اختیار این کارخانه قرار داده است.

وی با بیان اینکه کارخانه اسیدسیتریک جوین ظرفیت 40 هزار تن محصول را دارد، تصریح کرد: این کارخانه محصولات انواع شوینده، پاک‌کننده‌ها، مواد نگه‌دارنده را تولید می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی ظرفیت اشتغال‌زایی این پروژه را 200 نفر اعلام کرد و یادآور شد: بیش از 6 میلیون تن چغندر قند و حدود یک‌میلیون و 650 هزار تن شکر در کشور تولید شد که از این میزان 400 هزار تن در منطقه جوین تولید شده است.

سبحانی‌فر ادامه داد: محصول تولیدی در کارخانه اسیدسیتریک جوین از کیفیت بالایی برخوردار است و برنامه دولت حمایت از این مجموعه برای صادرات محصول است.فارس/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.