اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 28 مرداد 1395 / کد مطلب: 11183 / نظرات: 0


بزرگترین کارخانه داروسازی در شرق کشور آماده بهره برداری شد


بزرگترین کارخانه داروسازی در شرق کشور آماده بهره برداری شد  فرماندار ویژه سبزوار گفت: مرحله آزمایشی بزرگترین کارخانه داروسازی شرق کشور در این شهرستان در پی پایان ساخت آن در چارچوب تاکید دولت تدبیر و امید بر اجرای طرحهای نیمه تمام به سرانجام رسید و این واحد آماده بهره برداری شد.
احمد برادران افزود: در مرحله نخست فعالیت این کارخانه شش مولکول دارویی تولید می شود که سه مورد آن شامل 'پروژسترون، مدروکسی پروژسترون و هیدروکورتیزون' هم اکنون فقط در اروپا تولید می شوند.
وی ادامه داد: این کارخانه داروسازی توانایی تولید 20 مولکول دارویی را دارد که ظرف دو سال آتی کار ساخت همه آنها عملیاتی می شود.
فرماندار سبزوار گفت: کار ساخت این کارخانه سال 1385 با دو هزار سهامدار آغاز اما به دلیل برخی مشکلات مدیریتی و نبود سرمایه ادامه آن متوقف شد.
وی افزود: گرچه قرار بود این طرح در مدت دو سال به بهره برداری برسد اما تا سال 1392 متوقف و بدون پیشرفت بود تا اینکه با تاکید دولت تدبیر و امید بر تکمیل طرحهای نیمه تمام، تخصیص اعتبارات آن از سال 1393 در قالب تسهیلات بانکی در دستور کار قرار گرفت.
برادران ادامه داد: سرمایه اولیه سهامداران این طرح 20 میلیارد ریال بود که صرف آغاز عملیات ساخت کارخانه شد.
وی گفت: با تلاش دولت یازهم تاکنون 150 میلیارد ریال برای اجرای این طرح صنعتی در سبزوار هزینه شده است.
فرماندار سبزوار افزود: در این چارچوب 40 میلیارد ریال از تسهیلات داخلی، 23 میلیارد ریال از محل افزایش سهام سهامداران طرح و 800 هزار یورو تسهیلات ارزی تامین شد.
وی ادامه داد: در چارچوب فعالیت بزرگترین کارخانه داروسازی شرق کشور در سبزوار برای 200 نفر اشتغال ایجاد می شود.
کارخانه داروسازی طاها تولیدکننده مواد اولیه داروهای استروئیدی به عنوان کاربردیترین و پر مصرفترین اقلام دارویی است.
این کارخانه در قالب دو مرحله با مساحت چهار هکتار در شهرک صنعتی واقع در کیلومتر 15 جاده سبزوار - شاهرود اجرا می شود. مرحله نخست آن تولید مواد داوریی است و در مرحله دوم مواد اولیه دارویی و مولکولهای جدیدتری تبدیل به محصولات نهایی می شوند که ارزش افزوده بالایی دارند.
شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی طاها(سهامی خاص) اسفند 1384 مجوز تاسیس خود را در زمینه تولید انواع قرصهای تسکین دهنده درد، مواد اولیه داروهای شیمیایی و انواع قرصهای آنتی بیوتیک کسب کرد.منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.