حرف مردم در سبزوار پيام





حرف مردم / تاریخ: 8 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9778 / نظرات: 0

حرف مردم:


سرمای بیش از حد هوا به کشاورزان برگو خسارات زد


برودت هوا در پنجمین روز اردیبهشت ماه در سال جاری خسارات فراوانی به محصولات کشاورزی منطقه وارد نمود.
یکی از بلایای طبیعی که هر ساله موجب وارد آمدن خسارت های فراوانی به قشر زحمت کش کشاورز در روستاها می شود، سرمازدگی محصولات کشاورزی است.
پنجم اردیبهشت امسال برودت هوا به زیر صفر رسید و بسیاری از باغ‌های روستا با سرمازدگی مواجه شدند. این عامل باعث شد تا بسیاری از میوه ها و محصولات کشاورزی باغات مختلف روستاهای اطراف سرمازده شده و از بین بروند.
براین اساس پس از موج سرما در هفته نخست اردیبهشت ماه باغ‌های منطقه گاها تا 100درصد خسارت دیدند.
گزارش های تایید شده حاکی است که باغ‌های انگور، آلو، بادام و گردو دارای بیشترین خسارت وارده را دیده اند.
برخی باغ‌های شمال روستا تا ۱۰۰ درصد نیز خسارت دیده‌اند که این رقم در باغ‌های ایستاده به ۲۰ تا ۵۰ درصد می‌رسد.
لزوم فرهنگ‌سازی کشاورزان در بیمه باغات و محصولات کشاورزی بسیار ضروری است و با اعتمادسازی سازمان‌های متولی بیمه در راستای حمایت از کشاورزان می‌توان فشار مالی ناشی از خسارت‌های وارده از بلایایی چون سرمازدگی، سیل و بارش تگرگ به باغات و محصولات کشاورزی کشاورزان را به حداقل ممکن رساند.
بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای مقابله با خطرات فعالیتهای کشاورزی و در نتیجه کاهش نوسانات درآمدی کشاورزان مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.
در ایران پس از تصویب قانون بیمه محصولات کشاورزی درسال۱۳۶۳، صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف بیمه انواع محصولات کشاورزی و دامی، به عنوان وسیله ای برای دستیابی به هدفها و سیاست های بخش کشاورزی، در بانک کشاورزی تشکیل و شروع به فعالیت کرده است.
این در حالی است که منظور حمایت و مشارکت کشاورزان در جبران زیان های ناشی از خطرات تهدید کننده و سوانح طبیعی و حوادث قهری، به عنوان وسیله ای برای نیل به هدفها و سیاست های خودکفایی در تولیدات کشاورزی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی با استقلال مالی و شخصیت حقوقی طبق مقررات شرکت های دولتی  در بانک کشاورزی تاسیس شد.
وظایف صندوق بیمه، تامین پوشش حمایتی برای انواع محصولات کشاورزی، دام، طیور، زنبورعسل، کرم ابریشم، آبزیان پرورشی، طرح های جنگل کاری، مرتع داری و آبخیزداری در مقابل خسارت های ناشی از سوانح طبیعی و حوادث قهری نظیر تگرگ ، طوفان، خشکسالی، زلزله، سیل، سرمازدگی و یخبندان، آتش سوزی، صاعقه، آفات و امراض نباتی عمومی و قرنطینه ای و امراض واگیر حیوانی عمومی و قرنطینه ای به عنوان وسیله ای برای نیل به اهداف و سیاست های بخش کشاورزی است.یک شهروند




نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.