اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 20 خرداد 1394 / کد مطلب: 9939 / نظرات: 0


رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار:حفظ آئین استقبال نمادین از امام زمان(عج) وظیفه دینی و معنوی است


سبزوار پیام ـ رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: حفظ آئین استقبال نمادین از امام زمان(عج) وظیفه دینی و معنوی است.

کاظم کرامت در نشست کمیته اجرایی مراسم استقبال نمادین از امام زمان (عج) با بیان اینکه در برگزاری این مراسم باید به مبانی دینی و مذهبی آن توجه جدی شود، اظهار داشت: این مراسم یکی از مهم‌ترین سنت‌های مردم سبزوار است که در دوران حکومت سربداران پایه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه باید برای نهادینه‌سازی این مراسم اقدامات جدی صورت گیرد، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این مراسم و احیاء آیین سربداران در استقبال منجی عالم بشریت شاهد گسترش این مراسم در شهرهای تحت سیطره حکومت سربداران و سراسر کشور باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه احیاء این آیین یک فرصت برای مردم سبزوار در حوزه گردشگری دینی است خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه آیین‌ها باید برای شهرستان دارای امتیازات معنوی و مادی باشد.

وی یادآور شد: حفظ این آیین و گرامیداشت آن برای مردم سبزوار یک وظیفه مهم دینی و معنوی است.

دیگر عضو شورای شهر سبزوار در ادامه این نشست با بیان اینکه در زمان برگزاری این آیین باید مراقب بود تا خرافه‌گرایی ترویج نشود، اظهار داشت: متاسفانه برگزاری مراسماتی از این دست همواره همراه با خرافه‌گرایی است که در آن عده‌ای سودجو برای اجرای اهداف شومشان اقدام به ترویج آن می‌کنند.

مهدی مقصودی با بیان اینکه آیین استقبال از امام زمان(عج) دارای ریشه‌های اعتقادی و مذهبی در سبزوار است تصریح کرد: باید به این مراسم با همان رویکردهای تاریخی و معنوی نگاه شود تا بتوان ارزش‌های نهفته آن را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه معرفی آیین حکومت داری سربداران نیز باید به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مراسم مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: حکومت سربداران از جمله حکومت‌هایی است که مردم بدون واسطه با حاکم در ارتباط بودند و عدالت‌خواهی در این نظام حکومتی همواره در اولویت بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه توجه به مذهب تشییع و ترویج آن از مهم‌ترین ویژگی‌های حکومت سربداران است افزود: متاسفانه مردم تاریخ این حکومت را فقط در حد قیام آنان علیه مغولان و نابودی آنان می‌شناسند و ما باید با استفاده از فرصت‌هایی مانند برگزاری آیین استقبال از امام زمان(عج) نسبت به معرفی تاریخ سربداران بهره‌برداری کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در طول اجرای این مراسم باید از هنرمندان بومی و سبزوار بهره گرفته شود افزود: حضور هنرمندان غیر سبزواری و آشنا نبودن آنان به این آیین می‌تواند در روند اجرای آن اختلالاتی را ایجاد کند.

منبع: فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.