اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 مرداد 1393 / کد مطلب: 9068 / نظرات: 0

یک مسوول در سپاه سبزوار:


حیا و عفاف از فطرت سرچشمه می گیرد


حیا و عفاف از فطرت سرچشمه می گیرد سبزوارپیام- مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سبزوار گفت : حیا و عفاف از فطرت سرچشمه می گیرد و حجاب پوشش ظاهر و عفاف هم ظاهر و هم باطن است.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از روابط عمومی سپاه سبزوار، حجت الاسلام و المسلمین حسین زحمتکش افزود: کلمه حجاب هم به معنای پوشیدن و هم به معنای پرده است و انسان کامل مظهر مقام اسماء جمالی و جلالی حق تعالی است .

وی افزود: عفت حالتی درونی و نفسانی است که از غلبه شهوت بر انسان جلوگیری کرده و زمینه گرایش به پوشش و حجاب را فراهم می سازد.

وی بیان کرد: عفاف از فطرت سرچشمه می گیرد و بهترین عامل کنترل کننده است و محدود به مسائل جنسی نیست.

وی در مورد حفظ عفاف و حجاب بر استحکام بنیان خانواده گفت :حفظ حریم و کیان انسانی زن، مصونیت عفت و اخلاق زن، حفظ آرامش و سلامت فکر و جسم زن ، تحکیم کانون مقدس خانواده و سرانجام موهبت تعالی ارزشهای اخلاقی ، معنوی و فرهنگی جامعه از جمله این تاثیرات است.

این مسوول هدف و فلسفه حجاب با توجه به آیات و روایات را دوری از گناه ، جلوگیری از بی بند و باری های اجتماعی ، دادن استقلال و شخصیت به افراد (زن) ، تحکیم بنیان خانواده ، شناخته شدن به پاکدامنی و رفع مزاحمت و ...برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین زحمتکش با اشاره به اینکه برخی کارهایی که صورت می گیرد اغلب کارشناسی شده نیست، اضافه کرد: وقتی دلمان را با برگزاری همایش ها و سمینارهایی که فقط با حجاب ها در آن حضور دارند خوش می کنیم نباید انتظار خروجی آنچنانی نیز در سطح جامعه داشته باشیم.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سبزوار در ادامه به وظیفه مسوولان در بحث حجاب و عفاف و تهاجم فرهنگی موجود در این زمینه از طرف دشمنان اشاره کرد.

وی افزود: اگر متولیان امر با جدیت در این زمینه وارد عرصه شوند قطعا نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

این مسوول به حضور گسترده رسانه های بیگانه در مساله حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: هجمه های گسترده بیگانگان در قالب ماهواره، اینترنت و تبلیغات به نسل جوان امروز وارد شده است.

وی در پایان تبلیغات چهره به چهره،برگزاری کارگاه های آموزش استحکام خانه و خانواده و کار روی باور و اعتقادات افراد را از جمله راهکارهایی پیرامون موضوع عفاف و حجاب مطرح کرد./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.