اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 خرداد 1393 / کد مطلب: 8807 / نظرات: 1

در شب میلاد یگانه منجی عالم بشریت /


شهرستان سبزوار غرق در نور و شادی است


شهرستان سبزوار غرق در نور و شادی است  سبزوار در شب میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت امام مهدی (عج) غرق در نور و شادی است. 
به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم سبزوار با برگزاری مراسم جشن و سرور در شب تولد حضرت ولیعصر (عج) ارادت و اخلاص خود را نسبت به حضرت بقیه الله الاعظم نشان می دهند.

مقبره های امامزاده های این شهرستان به همین مناسبت میزبان خیل عاشقان مهدی موعود (عج) هستند و این اماکن متبرک، خیابان ها و میادین شهر آذین بندی و چراغانی شده است.

در شهر و روستاهای سبزوار به مناسبت این میلاد فرخنده جشن هایی برگزار شده و مردم بویژه جوانان با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش شربت ، شیرینی و شکلات این روز را گرامی می دارند.

چراغانی معابر، نورافشانی ،بستن پارچه های تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج)، نوشتن نام مبارک حضرت مهدی (عج) بر روی خودروها و منقش کردن داخل و خارج مساجد و حسینیه ها به نام پر خیر و برکت منجی عالم بشریت در همه نقاط شهر مشهود است.

امشب و فردا در نقاط مختلف شهر از جمله مساجد، حسینیه ها، مقبره امامزاده ها، بوستان شهدای گمنام ، پارک سلامت، مسجد جامع و سایر نقاط شهر سبزوار مراسم جشن و سرور برپا است.

همچنین برگزاری مراسم شب نیمه شعبان ، مراسم روز میلاد ، سخنرانی ، مولودی خوانی، مسابقات فرهنگی و برپایی مراسم مذهبی ویژه در مقبره امامزاده ها از جمله برنامه هایی است که در شب و روز نیمه شعبان در دیار سربداران اجرا می شود.

همزمان با شب نیمه شعبان مراسم احیا و شب زنده داری برای سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) در مسجد الغدیر ، مقبره امامزاده یحیی (ع) و مسجد النبی توحید شهر سبزوار برگزار می گردد.

در روز نیمه شعبان هم علاوه بر برگزاری جشن روز نیمه شعبان ، آئین سنتی استقبال سربداران از امام زمان (عج) در سبزوار برگزار می شود.

مبدا و مقصد اجرای این آیین از مزار شهدای مصلی سبزوار تا گلزار شهدای گمنام توحید شهر می باشد و کارناوالی با نوای دلربای چاووش خوانی و همراهی بیش از 50 اسب سوار و شتر از مبدا به سوی بوستان شهدای گمنام حرکت می کنند.

قرائت صلوات خاصه امام زمان (عج)، روایت داستان حضرت مولا توسط نقال، مولودی خوانی، اجرای ضرب زورخانه در مدح و منقبت حضرت مهدی (عج)، سخنرانی، قرائت ناحیه مقدسه، اذان دسته جمعی توسط مردم، اقامه نماز و نورافشانی از جمله برنامه های این مراسم خواهد بود./2






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.