اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 خرداد 1393 / کد مطلب: 8737 / نظرات: 0


گزارش دیدار انجمن اسلامی معلمان سبزوار و فرهنگیان شهرستان های غرب خراسان رضوی با نماینده مجلس


گزارش مختصری از دیدار انجمن اسلامی معلمان سبزوار و فرهنگیان شهرستان های غرب خراسان رضوی با رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی
اهم خواسته های معلمان از نماینده ی مجلس شورای اسلامی سبزوار:
- همکاری و تعامل بیشتر مجلس شورای اسلامی با دولت تدبیر و امید
- پی گیری مجدانه ی طرح استان سربداران به مرکزیت سبزوار
- اجرای طرح رتبه بندی معلمان
- ارتقای کیفیت بیمه ی طلایی
به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار؛ در ابتدای این دیدار که در محل پژوهشسرای دانش آموزی اسرار برگزار شد، پس از قرائت قرآن، مهران صولتی؛ یکی از اعضای شورای مرکزی این انجمن، درباره ی رویکرد اصلاح طلبان به دولت روحانی سخنانی ایراد کرد.
سپس سه تن از معلمان به طرح مطالبات ملی، منطقه ای و صنفی پرداختند.
سید محمد ابتکار؛ مسؤول انجمن اسلامی معلمان سبزوار، ضمن عرض خیر مقدم و تبریک ایام بعثت نبی مکرم اسلام به جلوه هایی از رحمانیت پیامبر اسلام(ص) اشاره کردند.
وی خواستار این شد که نمایندگان طرفدار دولت در مجلس، حمایت های خویش را از دولت محترم روحانی افزایش دهند و در ادامه ابراز امیدواری نمود که نمایندگان سبزوار پی گیر مسأله ی مرکزیت سبزوار در بحث استان سربداران باشند.
سید محمد ابتکار ضمن اعلام آمادگی انجمن اسلامی معلمان سبزوار برای هرگونه همکاری در این زمینه، پیشنهاد داد کمیته ای در دفتر نمایندگان سبزوار به جهت پی گیری این مطالبه ایجاد شود.
مجید دواچی؛ عضو انجمن اسلامی معلمان سبزوار نیز ضمن خیر مقدم و تبریک عید مبعث، تقارن این دیدار با سالگرد افتتاح اولین دوره ی مجلس شورای اسلامی در هفتم خرداد59 را به فال نیک گرفت و خواستار ارتقای جدی و عملی منزلت معلمان شد.
اجرای هر چه سریع تر طرح رتبه بندی معلمان، ارتقای بیمه ی طلایی و افزایش سطح خدمات آن، افزایش حقوق معلمان متناسب با نرخ تورم، افزایش حقوق معلمان متناسب با افزایش حقوق سایر کارمندان دولت(با توجه به تفاوت هایی که اخیراً در افزایش حقوق سایر دستگاه های دولتی شاهد بودیم)، صدور هرچه سریع تر احکام ارتقای شغلی که اخیراً متوقف شده، استخدام حداقل یک فرزند معلم بازنشسته در آموزش و پرورش، و برقراری مجدد حق سختی کار معلمان ابتدایی از جمله ی راهکارهایی بود که وی برای ارتقای عملی منزلت معلم پیشنهاد داد.
اسماعیل نصرآبادی؛ یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی این انجمن، ضمن خیر مقدم به سبحانی نماینده ی مردم شریف سبزوار در مجلس شورای اسلامی و مسؤولین آموزش و پرورش به بحث توسعه ی شهرستان پرداخت.
شهرستان شدن ششتمد، احداث راه آهن سبزوار، نواحی صنعتی خوشاب و داورزن، فولاد جوین، راه حرم تا حرم، پتروشیمی، نیروگاه سیکل ترکیبی، منطقه ی ویژه ی اقتصادی، و هدایت طرح های پایلوت وزارتخانه های مختلف به سبزوار از جمله ی این مباحث بود.
رمضانعلی سبحانی فر نماینده ی مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با تبریک ایام عید مبعث، به سختی هایی که پیامبر اسلام(ص) برای سعادت مردم تحمل نمود اشاره کرد و در ادامه؛ استقامت و عقلانیت امام خمینی(ره) را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست.
وی ادامه داد: انقلاب ما به رهبری امام راحل و بر اساس مردم سالاری دینی که خواسته ی اکثریت مردم بود به پیروزی رسید. بر همین اساس؛ در اولین فرصت، قانون اساسی تدوین شد و به رأی مردم گذاشته شد که در اصول متعددی از آن، بحث تشکل ها، احزاب، گروه ها و انجمن ها به صورت پر رنگ آمده است.
مهندس سبحانی فر در ادامه افزود: از ابتدای انقلاب، دشمن مشکلات زیادی برای ما به وجود می آورد و اخیراً به دلیل سوء مدیریت، فشارها بیش تر شده بود که با تدبیر مقام معظم رهبری، حماسه ی سیاسی 24 خرداد 92 اتفاق افتاد و مردم باهوش ایران به دلیل این که بخش عمده ای از خواسته هایشان توسط آقای روحانی محقق می شد، به ایشان اقبال نشان دادند.
نماینده ی مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد گفت: ذهنیت من قبل از انتخابات، بر دغدغه های شما عزیزان بوده است که این مهم را پس از این که منتخب شما در مجلس شورای اسلامی شدم، در بخش توسعه ی صنایع بالادستی مثل فولاد، و پتروشیمی پی گیری نموده ام که با ورود پتروشیمی و فولاد، تحول عظیمی در منطقه ایجاد خواهد شد.
این گزارش می افزاید؛ وی ادامه داد: سیمان رنگی فرجاد، طه، کابل خودرو، جمکو از جمله ی صنایعی بودند که تقویت شدند. گاز رسانی شهرهای روداب، ششتمد و25 روستای دیگر در عرض 16ماه انجام گرفت. در بخش راه های مواصلاتی؛ روکش آسفالت سبزوار به مشهد، سبزوار به جوین، سبزوار به بردسکن، سبزوار به سلطان آباد، برخی انجام شده و برخی در حال انجام است. در بخش ارتباطات؛ در عرض یک سال 43سایت آنتن موبایل زده شد و در 4ماه اخیر اینترنت پرسرعت در حدود 40 روستا راه اندازی شده است.
سبحانی فر افزود: البته در بخش آبرسانی انتطار بیشتری از مسؤولین امر داریم که امیدوارم در آینده ی نزدیک این خواسته به سرعت محقق شود.
وی گفت: در بحث رتبه بندی معلمان؛ مجلس شورای اسلامی به صورت محکم پشتیبان طرح رتبه بندی معلمان است و اکنون فضای مجلس برای رتبه بندی معلمان بسیار عالی است فقط نگرانی ما از تصویب ابتر این طرح بود به این لحاظ که بودجه، بسته شده بود و اعتباری برای این طرح دیده نشده بود و علت این که این طرح از دستور خارج شد این بود که قرار شد دولت لایحه ای تحت این عنوان به مجلس بیاورد و محل اعتبار آن دیده شود تا قابلیت اجرایی داشته باشد و این در حالی است که اگر این طرح با آن حالت قبل تصویب هم که می شد؛ قطعاً شورای نگهبان به دلیل مغایرت قانونی، آن را برمی گرداند.
رمضانعلی سبحانی فر ادامه داد: بخش های عمده ای از مطالبات معلمان؛ قانون نیاز ندارد و قانون در این زمینه موجود است و دولت باید قوانین موجود را اجرایی کند که البته دولت محترم هم به لحاظ اعتبارات با محدودیت هایی مواجه است، هرچند که با سیاست های سنجیده ی دولت آقای روحانی؛ روزنه های بهبود وضعیت اعتبارات به وجود آمده است.
وی ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله با تأمین اعتبارات کافی؛ مسؤولین دولتی به دنبال این هستند که کارت طلایی، پرداختی های منزلت شغلی، برنامه های رفاهی را داخل بسته ای تدوین کنند که در شأن شما عزیزان بزرگوار باشد.
این نماینده ی مجلس درباره ی بحث استان سربداران خاطر نشان کرد: طرح تقسیمات کشوری در دستور کار است و من امروز باید صدای ملت را به گوش مسؤولین برسانم که در طرح تقسیمات کشوری؛ برای سبزوار جایگاهی که در خور آن است، تعریف شود.
رمضانعلی سبحانی فر نماینده ی مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: حجم کار بسیار زیادی که تاکنون شده است جز با همراهی و همدلی مردم و نمایندگان میسر نبود، اگر چه مطالبات و انتظارات مردم به حق بیش تر است و البته حق مردم سبزوار بزرگ بیش تر از این هاست.
انجمن اسلامی معلمان سبزوار ضمن تشکر از حضور صمیمانه ی این نماینده ی محترم مجلس در جمع معلمان، از ایشان انتظار دارد با پی گیری مجدانه ی خویش، به تحقق این خواسته ها سرعت بخشند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.