اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8584 / نظرات: 0

نماینده مجلس:


پیگیر تصویب قانون بیمه بیکاری و حمایت از کارجویان هستیم


پیگیر تصویب قانون بیمه بیکاری و حمایت از کارجویان هستیم  
به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر پنجشنبه شب در جمع شماری از کارگران و کارفرمایان سبزوار افزود: تصویب قانون بیکاری و حمایت از بیکاران جویای کار می تواند مشکلات ناشی از بیکاری در جامعه را کاهش دهد.

وی دغدغه اصلی کشور را بیکاری عنوان کرد و گفت: چهار میلیون و 900 هزار تحصیل کرده دانشگاهی در کشور داریم در حالی که برای یک میلیون نفر می توانیم اشتغال ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: اشتغالی که ایجاد می شود نیز اغلب برای افراد با تحصیلات دیپلم و کمتر از آن است و ایجاد اشتغال برای افراد دارای تحصیلات بالاتر از دیپلم فقط 25 درصد است.

سبحانی فر افزود: بایستی تدابیری برای تطبیق مدارک تحصیلی با بازار کار و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با بازار اندیشیده شود.

تماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر امنیت شغلی کارگران نیز گفت: باید از قراردادهای سفید امضا و قراردادهای بسیار کوتاه مدت دو ماهه جلوگیری شده و حق و حقوق این قشر زحمتکش داده شود.

وی همچنین بر نظارت بیشتر در حوزه کارگران تاکید کرد و افزود: به طور جدی به دنبال حقوق زحمت کشان هستیم.

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه بایستی تشکل های کارگری، انجمن های صنفی و نمایندگان کارگری تقویت شده و حمایت بیشتری از آنان انجام شود، اظهار داشت: این تشکل ها بازوان واقعی مدافعان حقوق کارگر هستند که باید هر چه بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

سبحانی فر با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب گفت: کارگران وظیفه سنگینی در تحقق شعار امسال دارند زیرا آنان به عنوان نقش آفرینان اصلی توسعه کشور هستند.

وی افزود: در سالی که مزین به نام ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ است باید با فرهنگ صحیح و کار شایسته چرخ اقتصاد کشور را با سرعت بیشتری به حرکت درآوریم./





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.