اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8581 / نظرات: 0

مدیر آموزش و پرورش سبزوار


صحیح بودن هدف و شیوه تربیتی لازمه نظام تعلیم و تربیت است


معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت : صحیح بودن و توام بودن هدف و شیوه تربیتی لازمه یک نظام رشد یافته تعلیم و تربیت است .   

دكتر مرتضی بینش روز پنجشنبه در شوراي اداري سبزوار افزود : اگر در تعلیم و تربیت هدف و شیوه درست باشد به مقصد می رسیم .
وی با بیان اینکه روشن و مشخص بودن مفهوم تربیت لازمه یک نظام تربیتی است ، ادامه داد : مشخص نبودن هدف یا شیوه تربیتی موجب می شود نه تنها به سرمنزل مقصود نرسیم که در بیراهه نیز گرفتار شویم .
وی با اشاره به مفهوم تعلیم و تربیت از نگاه علامه شهید مطهری اظهار داشت : تربیت صنعت نیست چون صنعت ابزاری را از بیرون می آورد و چیزهایی را به آن اضافه می کند ولی تربیت زمینه و فضا ایجاد می کند .
مدیرآموزش و پرورش سبزوار ادامه داد : تربیت فضا و زمینه ای برای پرورش استعدادها و توانمندی ها ایجاد می کند که از این فضا انسان هایی رشد یافته تربیت می شوند .
بینش اظهار داشت : تربیت یک مراقبت توام با بصیرت از رشد طبیعی کودک است که براساس فطرت و نه بر مبنای اجبار است .
وی ادامه داد : در تربیت پروراندن استعدادها مطرح است که این پروراندن استعدادها را بایستی براساس میل و اقبال آدمی شروع کرد .
وی با اظهار اینکه بیش از 30 عنوان برنامه برای هفته معلم در این شهرستان پیش بینی شده گفت : دیدار با خانواده شهیدان فرهنگی ،سرکشی از معلمان بیمار صعب العلاج ، برگزاری شب شعر ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی از جمله این برنامه ها است . 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.