اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 2 آبان 1390 / کد مطلب: 833 / نظرات: 0

مدير عامل جديد سازمان پارك ها و فضاي سبز :


براي مثبت كردن ديد مردم ومسوولان نسبت به فضاي سبز سبزوارتلاش مي کنیم


براي مثبت كردن ديد مردم ومسوولان نسبت به فضاي سبز سبزوارتلاش مي کنیم
مدير عامل جديد سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري سبزوار گفت: براي مثبت كردن حداقل 80 درصد نظرات و انتقادات مردم و مسوولان نسبت به فضاي سبز اين شهر در برنامه بلندمدت خود تلاش مي كنم.
 
مهندس 'حسين دولت آبادي' در نخستين نشست خبري خود با خبرنگاران ، تحقق اين هدف را منوط به حضور خود در اين پست در دو سال باقي مانده عمر دوره فعلي شوراهاي اسلامي كرد.
وي در ادامه برنامه كاري خود در شش ماهه دوم سال 90 را تشريح كرد و توجه جدي به توسعه كيفي فضاي سبز اين شهر را از برنامه هاي اصلي خود در اين مدت عنوان كرد.
وي افزود: به همين منظور و براي حفظ وضع موجود تقويت و اصلاح خاك فضاي سبز سبزوار آغاز شده است.
وي با بيان اينكه نورپردازي شهر در چهار محور اصلي شامل ميادين ، جداره شهر ، ابنيه تاريخي و تعدادي ساختمان هاي خدماتي را برنامه ريزي كرده ايم، گفت: اين نورپردازي ها در قسمت هايي از جمله ميادين ابومسلم ، حاج ملاهادي و نجارآباد ، جداره باغ ملي ، ابنيه تاريخي مسير خيابان بيهق و ... انجام شده يا در حال انجام است.
مهندس دولت آبادي با اظهار اينكه اين اقدام حدود پنج ميليارد ريال هزينه در بردارد افزود: نورپردازي بولوارهاي سبزوار هم با حدود يك ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه تا حدود سه ماه آينده تكميل مي شود.
وي از گلكاري ميادين اصلي با طرح جديد تا پايان هفته جاري و رفع مشكل روشنايي پارك محله هاي قديمي در توحيد شهر و شهر سبزوار خبر داد.
وي با اشاره به احداث پارك محله هاي جديد شامل دو مورد در بولوار بوتان گاز ،يك پارك در پشت مسجد المهدي و پاركي در شهرك توحيد گفت: اين پارك محله ها تا عيد غدير خم و يا پايان سال جاري افتتاح مي شود.
اين مسوول سرانه فضاي سبز سبزوار را طبق رقم اعلام شده قبل 4/12 متر مربع ذكر كرد و گفت: بيشترين توجه ما در حال حاضر به كيفيت فضاي سبز موجود است كه از اين طريق براي نزديك شدن به سرانه فضاي سبز واقعي تلاش مي كنيم.
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز سبزوار از اجراي طرح ويژه پرچم نوري حدفاصل فرودگاه تا كابل خودرو واقع در كمربندي جنوبي اين شهر هم تا پايان سال خبر داد .
وي بيان كرد: همچنين در آيلند مسير ميدان مشاهير تا كابل خودرو به طول 9 كيلومتر كاشت 24 گونه گياهي را در برنامه داريم .
وي با اظهار اينكه اجراي طرح آبياري قطره اي وكاشت اين گونه هاي گياهي در اين مسير چهار ميليارد ريال هزينه دارد ،گفت: شهردار سبزوار براي فضاي سبز اين مسير وعده كمك داده تا كارهاي اساسي در اين مسير انجام شود.
وي افزود: استانداري خراسان رضوي هم وعده هايي براي كمك به زيباسازي كمربندي و فضاي سبز شهر سبزوار داده و نشستي در دفتر فني استانداري هم برگزار شده است.
اين مسوول كيفي كردن و توسعه فضاي سبز سبزوار را در گرو منابع درآمدي پايدار براي اين سازمان ذكر كرد و گفت: تعيين اين منابع هم از مهمترين برنامه هاي سازمان تا پايان امسال است.
مدير عامل جديد سازمان پارك ها و فضاي سبز سبزوار با بيان اينكه اين سازمان به دليل نداشتن نيروهاي تخصصي و امكانات واردكارهاي عمراني در حوزه فضاي نمي شود ورود اين سازمان در گذشته به اين حوره را نيز اشتباه دانست .
وي گفت: شهرداري سبزوار با وجود واحد عمراني با نيروهاي تخصصي اين وظيفه را برعهده دارد و سازمان پارك ها و فضاي سبز سبزوار هم به تناسب امكانات و نيروهاي تخصصي خود كار حفظ و نگهداري فضاي سبز موجود را انجام مي دهد.
وي واگذاري طراحي بولوار توحيد شهر سبزوار به يك مشاورر سبزواري و اجراي پارك توحيد شهر توسط واحد عمران شهرداري را هم خاطر نشان كرد.
اين مسوول ايجاد فضاي سبز در مسير چهل متري دوم را با محدوديت هايي مواجه دانست و گفت: در عين حال ايجاد چمن ، پرچين و گياهان كم ريشه در اين منطقه امكانپذير است كه اقداماتي در اين جهت در حال انجام است.
رفع اشكالات موجود در فضاهاي سبز موجود ، بازپيرايي پارك هاي بهمن ، زائر ، ارمغان و همچنين در حال اقدام بودن بولوار سربداران ، در نظر گرفتن تشويقاتي براي شهروندان مشاركت كننده در نگهداري فضاي سبز مجاور منازل و واحدهاي تجاري از جمله در زمينه عوارضات ، تقويت مركز توليدات گياهي اين سازمان ، راه اندازي سايت سازمان پارك ها و فضاي سبز سبزوار براي ارتباط با مردم ،پيش بيني نهال هاي رايگان براي توزيع بين مردم در فصل مناسب و ... از ديگر خبرهايي بود كه مهندس دولت آبادي در اين نشست اعلام كرد.
منبع:ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.