اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 اسفند 1392 / کد مطلب: 8307 / نظرات: 0


کمبود پرستار در سبزوار مشهود است


کمبود پرستار در سبزوار مشهود است سبزوارپیام-مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:مهمترین چالش‌های پرستاری در سبزوار نیروی انسانی و بهبود کیفیت خدمات پرستاری است.

به گزارش سبزوارپیام، هادی سعاد تمنش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:به صورت طبیعی نیروی پرستار نسبت به تخت‌های بیمارستانی در سبزوار یک و یک دهم است که میانگین کشوری 0.9 بوده و وضعیت این شهرستان نسبت به کشور بهتر است.
وی تصریح کرد:متأسفانه به دلیل کمبود نیروی پرستار در سبزوار اضافه کار اجباری در بیمارستان‌‍های این شهرستان به یک معضل تبدیل شده است.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خاطرنشان کرد:بیشتر پرستاران بیمارستان‌های مختلف سبزوار برخلاف میل باطنی و تمایل به شیفت اضافه کاری، مجبور هستند با خستگی زیاد ساعت‌ها به عنوان اضافه کاری انجام وظیفه کنند که این موضوع سبب افت کار پرستاران می‌شود.
سعادتمنش با اشاره به کمبود نیروی پرستار مرد، عنوان کرد:با توجه به وضعیت بومی، مذهبی و قومی سبزوار و تقاضای انجام امور پرستاری در ارتباط با بیماران مرد توسط پرستار مرد و بالعکس، این موضوع نیز به یک مشکل اساسی تبدیل شده است.
وی با انتقاد از نبود آیین نامه و چارت تشکیلاتی مشخص در ارتباط با چینش نیروی پرستار متناسب با نوع کار در هر بخش، شناسایی و احصای پرونده های پرستاران در بیمارستان‌ها و تحقیقات و پژوهش کاربردی پرستاران را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار عنوان کرد.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با تأکید بر آموزش کادر پرستاری این دانشگاه در زمینه‌های پژوهش کاربردی گفت: دانش آموختگان این طرح، در حال حاضر تحقیقات مرتبط با سلامتی خود را به رشته تحریر درآورده‌اند و منتظر هستند تا کمیته‌های تخصصی در همین راستا تشکیل شود و پس از به تصویب رساندن پروژه‌های خود، طرح‌هایشان را به اجرا بگذارند.
سعادتمنش، تدوین برنامه‌های عملیاتی برای مدیران پرستاری تمام بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، با هدف ایمنی بیماران و کارکنان، ارتقای انگیزه و توانمندی کارکنان پرستاری و ارتقای آموزش‌های پرستاری را نیز از برنامه‌های اجرایی معاونت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دانست.
وی با اشاره به کسب رتبه پرستاری نمونه کشوری از سوی مدیریت پرستاری کشور در سال 90 توسط مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از کسب عنوان دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور در امور پرستاری در سال 91 و دریافت هدیه ویژه از سوی معاون اول رئیس جمهور خبر داد.تسنیم/2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.