اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 اسفند 1392 / کد مطلب: 8234 / نظرات: 0


مددجویان سبزوار توانایی کار دارند


مدیر کمیته امداد سبزار گفت: از 25 هزار مددجوي كميته امداد امام خميني (ره) سبزوار 50 درصد آنها توانايي كار را در صورت فراهم شدن شرايط از جمله آموزش و پرداخت تسهيلات دارند.
سیدحسین کرابی  افزود: امروز گسترش فرهنگ كار بين را در راستاي هدف خودكفايي و توانمند سازي خانواده‌هاي تحت پوشش را به طور جدي دنبال مي كنيم.
وی رويكرد كميته امداد امام(ره) در دهه هاي اول و دوم انقلاب را تامين معيشت خانواده ها دانست.
کرابی با اشاره به 30 سرفصل خدماتی این نهاد، تامين معيشت و توجه به سلامت خانواده، ارتقاي سطح فرهنگي، علمي و ديني و نيز خودكفايي و توانمندسازي خانواده‌هاي تحت پوشش را سه هدف عمده اين نهاد عنوان کرد.
وی این شهرستان را در امر توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش در سطح استان وکشور پیشگام دانست و بیان کرد: در تحليل آماري سال هاي 90 و 91 اين شهرستان از نظر پرداخت تسهيلات اشتغال‌زايي به تناسب نيروي انساني خود مقام اول را کسب کرد.
وی ادامه داد: كميته امداد امام (ره) سبزوار در سطح كشور هم در حوزه ارائه تسهيلات اشتغال‌زايي به تناسب نيروي انساني جايگاه چهارم را دارد.
مدیر کمیته امداد سبزوار با اشاره به آغاز كار واحد خودكفايي و اشتغال اين نهاد از سال 67 گفت: از اين سال تا سال 89 ، كميته امداد امام (ره) سبزوار يك هزار و 650 طرح اشتغال‌زايي را اجرا كرده كه اين رقم طي دو سال 90 و 91، چهارهزار و780 طرح بوده و اين افزايش نشان دهنده جديت اين نهاد در بحث توانمندسازي و خودكفايي خانواد‌هاي تحت پوشش است.
وی سپس از پوشش بيمه تامين اجتماعي يك هزار و 400 خانوارتحت پوشش اين نهاد در سبزوار طبق تفاهمنامه امضا شده با سازمان تامين اجتماعي خبر داد و ابراز اميدواري كر د ظرفيت ايجاد شده تا رسيدن خانواده ها به مرزبهره مندي از مزاياي تامين اجتماعي ادامه خواهد يافت .
مدیر کمیته امداد سبزوار سپس ضمن اشاره به تاكيدات اخير رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتي، گفت: اين نهاد نيز همچون ساير اركان نظام، در راستاي تحقق اين هدف، آرايش اقتصادي به خود گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به تحت پوشش بودن 12 هزار و 500 خانوار با جمعيت 25 هزار نفر در این نهاد در شهرستان، تصریح کرد: از اين تعداد44 درصد را زنان سرپرست خانوار به دليل فوت همسر، 38 درصد را سالمندان بالاي 60 سال، هفت درصد را زنان مطلقه و 11 درصد را ساير خانوارها تشكيل می‌دهند.
وی همچنین با بيان اينكه 10 درصد از كمك هاي اين نهاد به خانواده هاي تحت پوشش از محل مشاركت هاي مردمي و بقيه از محل اعتباراتي است كه توسط نظام تامين مي شود ، خاطرنشان کرد: پذيراي كمك هاي مردمي به خانواد هاي نيازمند هستيم.
کرابی با اشاره به به حامي نداشتن تعدادي از ايتام تحت پوشش اين نهاد از كساني كه داراي توانايي مالي هستند براي پيوستن به جمع حاميان ايتام دعوت کرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.