اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 اسفند 1392 / کد مطلب: 8151 / نظرات: 0


سیاست ساماندهی نیروی انسانی یکی از جایگاه های تحقق اقتصاد مقاومتی است


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : سیاست ساماندهی نیروی انسانی یکی از جایگاه های تحقق اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است .
 
به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، دکتر سیدجواد حسینی چهار شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش سبزوار، افزود : سیاست ساماندهی نیروی انسانی می خواهد بگوید که خانواده به شدت عائله مند آموزش و پرورش باید از ویژگی های انگیزه کافی ، صلاحیت و کارآمدی در کار برخوردار باشد.

وی اظهار داشت : برای افزایش انگیزه بایستی معلمان احساس منزلت و کرامت داشته باشند.

وی با بیان اینکه 55 هزار معلم مازاد داریم که بایستی ساماندهی شوند ،افزود : این بدین معناست که از تخصص ها و توانایی آنان استفاده شود.

وی با اشاره به سیاست های آموزش و پرورش در سال آینده گفت : ما در آموزش و پرورش به هیچوجه نیروی جدید استخدامی نخواهیم کرد.

وی در خصوص اعتبارات مدارس هم گفت : مدیران مدارس با نگاه مدرسه محوری مسوول هزینه کردن بودجه خواهند بود.

وی با بیان اینکه ارتقا مدیریت آموزشگاه ها از دیگر سیاست های کاری آموزش و پرورش است ، اظهار داشت : در حقیقت یکی از شاخصه های مدرسه کیفی بحث انتخاب مدیر آموزشگاه ها است و اولین شاخصه مدیر کیفی، مقبولیت بین معلمان ، دانش آموزان و اولیا است .

وی بر توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش هم تاکید کرد و گفت : هیچ آموزش و پرورشی در دنیا پیدا نمی شود که با اتکا به بودجه های صرف دولتی ارتقا یابد.

حسینی، توسعه مشارکت ها را به عنوان یکی از راهکارهایی که در سند تحول بنیادین و اسناد فرا دستی به آن پرداخته شده عنوان کرد و افزود : همه ما بایستی برای توسعه مشارکت ها بسترسازی کرده و برای ارتقای کیفیت و محقق شدن این بخش کمک کنیم.

وی افزود : در خصوص خیرین مدرسه ساز وارد مرحله نهادینه سازی شده ایم که وجود دو هزار و 500 خیر در استان خراسان رضوی این موضوع را ثابت می کند.

وی ادامه داد : گستره مشارکت بایستی شامل همه گروهها از جمله دانش آموزان ، معلمان ، اولیا ، مربیان ، پیشکسوتان ، بخش خصوصی و غیردولتی باشد.

وی با تاکید بر جایگاه والای معلمان در سیستم آموزشی، افزود : برای مشارکت دادن بیش از پیش معلمان در امور اجرایی و سیاست گذاری های اداره کل پارلمان مجازی معلمان استان را تشکیل داده ایم .

حسینی اظهارداشت : در هفته معلم پارلمان واقعی معلمان را با 120 عضو کمیسیون بندی می کنیم که با تشکیل این پارلمان امکان مشارکت مستقیم معلمان در اجرای سیاست ها و برنامه ها فراهم شده و حتی حق استیضاح مدیرکل از اختیاراتی است که به این پارلمان می دهیم .

برخی از فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش مناطق غرب استان خراسان رضوی در این نشست مطالبی بیان کردند. /6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.