اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 مهر 1390 / کد مطلب: 797 / نظرات: 0


شورای بهداشت داورزن پس از یکسال تاخیر، تشکیل جلسه داد


نفس تشکیل برخی جلسات و تشکیل شوراها برای هماهنگی و همراهی ادارات و نهادها برای بهتر شدن وضعیت موجود صورت می گیرد و خوشبختانه برخی از این شوراها هرچند با تاخیر زمانی در بخش داورزن تشکیل می شود.
تشکیل شورای بهداشت منطقه داورزن با تاخیر نزدیک به یک سال مجددا در سطح بخش برگزار شد .

در این شورا قرار براین است مسائل بهداشتی و درمانی سطح بخش اهم از فردی و اجتماعی به صورت تفصیلی به  تائیداین شورا رسیده و مراکز بهداشتی و درمانی سطح بخش نیز به عنوان متولیان بهداشت مجریان ان باشند .

اما هرچند این شورا با تاخیر تشکیل شده  ولی بعد از گذشت ماهها تکرار مکررات و برنامه های پیشنهادی و ابلاغی قبلی به مراکز بهداشتی درمانی مجددا عنوان می شود.

از این موضوع نباید بگذریم که بحث بهداشت روز و شب نشناخته  و با توجه به اینکه مستقیما با سلامت روحی و روانی و جسمی انسان ارتباط دارد بایستی در هر زمان و مکانی به بهترین وجه ممکن آن را اجرای کرد ولی متاسفانه تاخیر چند ماهه در برگزاری جلسات شورای بخش روند پیگیری مطالبات این شورا را دچار نقصان خواهد کرد.

تکرار مکررات جلسات قبل شوراهای بهداشت منطقه از جمله معدوم کردن سگهای ولگرد – بهداشت کارگاههای فلفل کوبی روستای بیزه – کلر زنی آب برخی روستاها – بهداشت مجتمع امام رضای روستای کاهک و مجتمع اهل البیت وجمع آوری و دفن زباله در چند روستای بخصوص مواردی است که در همه جلسات این شورا تکرار شده و حل مشکل ان نیز به تایید اعضا می رسد ولی گویا اقدام عملی در این خصوص   صورت نمی گیرد که در سالهای بعد و در جلسات شورای بهداشت مجددا این مشکلات مطرح و به تصویب می رسد.

این موضوع از دو حال خارج نیست اول اینکه مصوبات این شورا جایگاه قانونی نداشته که برخی ادارات و  یا نهادها در اجرای ان تعلل کرده  و یا سر باز می زنند که قطعا این موضوع با حضور مسئولان بخش در جلسه فاقد وجاهت بوده و نمی توان ان را به عنوان دلیل بیان کرد ودر شکل دوم  یا اینکه ضمانت اجرایی و اهرمهای فشارلازم برای لازم الاجرا کردن این مصوبات وجود ندارد و سوم اینکه شاید تشکیل این شورا به نوعی رفع تکلیفی است که مسئولان بخش بر دوش خود احساس می کنند .

به هر تقدیر باید ضمانتهای اجرایی مناسب برای مصوبات شورای بهداشت بخش در نظر گرفته شود تا تکرار مکررات در جلسات این شورا انجام نگیرد . 
منبع:اخبار داورزن





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.