اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 بهمن 1392 / کد مطلب: 7891 / نظرات: 0


سبحانی فر: اشتراکات فراوانی بین دو ملت ایران و آذربایجان وجود دارد.


رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان در دیدار با سفیر آذربایجان در تهران، بر ضرورت توسعه همه جانبه روابط دو کشور تأکید کرد.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از خبرگزاری خانه ملت، جوانشیر آخونداُف سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سبحانی‌فر در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، گفت:‌ اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و دینی در دو کشور، بستر مناسبی برای رشد و توسعه ارتباطات سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی، افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان، همواره بر افزایش سطح مناسبات در عرصه‌های مختلف به ویژه مراودات پارلمانی تاکید دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان اقتصادی، صنعتی و بازرگانی در و کشور تصریح کرد: بایستی با برنامه‌ریزی و اجرای سریع‌تر توافق‌نامه‌های دوجانبه، بستر حضور بخش‌های خصوصی را برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک فراهم کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان، بر ضرورت پرهیز از مواردی که موجب سوءاستفاده دشمنان دو ملت و ایجاد ذهنیت‌های منفی در روابط دو کشور می‌شود، تاکید کرد.

در ادامه این دیدار جوانشیر آخونداُف، رفت وآمد هیات‌های سیاسی و پارلمانی دو کشور را در راستای افزایش مناسبات دوستانه لازم دانست و گفت: مذاکرات و رایزنی‌های مستمر مقامات سیاسی و پارلمانی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران زمینه گسترش همکاری‌های دو جانبه را فراهم می‌کند.

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران، در این دیدار از سفر قریب‌الوقوع رئیس مجلس جمهوری آذربایجان به تهران برای شرکت در اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی خبر داد./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.