اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 بهمن 1392 / کد مطلب: 7829 / نظرات: 0


امام جمعه داورزن خواستار بازگو کردن نعمات و دستاوردهای انقلاب شد


امام جمعه داورزن خواستار بازگو کردن نعمات و دستاوردهای انقلاب شد  امام جمعه داورزن خواستار بازگو کردن نعمات و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی برای نسل جدید شد.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام محمود مداحی در خطبه های نماز جمعه داورزن، افزود: نهضت اسلامی و قیام امام خمینی (ره) با نوشتن ˈکشف الاسرارˈ از شهریور 1320 علیه سیاست ضد دینی و ضد فرهنگی رضا شاه پهلوی آغاز شد.

وی گفت: این قیام در سال 1341 در جریان لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی، وارد مرحله تازه ای شد و امام راحل با مخالفت آشکار و شدید علیه لایحه مزبور در برابر رژیم پهلوی ایستاد تا اینکه به دلیل مبارزه با طاغوت از ایران تبعید و به نجف اشرف مهاجرت نمود.

وی افزود: امام خمینی (ره) به جامعه اسلامی آگاهی و بصیرت آموخت و نظام پهلوی و عوامل سرسپرده به غرب را دچار تزلزل و بی ثباتی کرد.

امام جمعه داورزن گفت: امام راحل در شب 13 آبان سال 1343 توسط عوامل شاه بازداشت و به ترکیه تبعید گردید که موجی از اعتراض، اعتصاب، تظاهرات و تعطیلی در بازار بوجود آمد و نهضت اسلامی وارد مرحله دوم شد.

وی افزود: در این مرحله و در زمینه سیاسی و عقیدتی، امام خمینی (ره) با تدریس ولایت فقیه در نجف در سال 1348 بطور عملی پایه های نظری تشکیل حاکمیت دینی را تشکیل داد.

وی اظهار داشت: چهره هایی چون رهبر معظم انقلاب و شهدایی نظیر مطهری، بهشتی، باهنر، مفتح و مرحوم طالقانی نیز با روشن کردن ذهن مردم و مراکز علمی، آگاهی های لازم و اندیشه ها و افکار امام راحل را به جامعه اسلامی تزریق کردند.

خطیب جمعه داورزن گفت: در زمینه نظامی و دفاعی نیز گروههای متعدد با انگیزه ها و اهداف مختلف، اقدام به مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی کردند که نقش گروههای اسلامی و معتقد به امام راحل در این زمینه قابل توجه است.

وی افزود: اولین اقدام، ترور حسنعلی منصور توسط چهار تن از اعضای جمعیت موتلفه اسلامی بود.

حجت الاسلام مداحی با اشاره به حذف آثار اسلامی توسط رژیم پهلوی اظهار داشت: رضا شاه، تاریخ قمری و محمد رضا پهلوی تاریخ شمسی را حذف کرده و تاریخ شاهنشاهی را جایگزین نموده و ایران را وابسته به اجانب کردند.

وی گفت: ثمره فکر امام خمینی (ره)، مبارزات ایشان و خون شهدا موجب پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 شد.

وی افزود: امیدواریم ملت و مسوولان با افزایش بصیرت، مقاومت نموده و ارزش های اسلامی را با جان و دل حفظ کنند./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.