اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 دي 1392 / کد مطلب: 7749 / نظرات: 0

با حضور مسوولان مشکلات طرح مسکن مهر سبزوار بررسی شد/


فرماندار بر فراهم کردن امکانات زیربنایی مسکن مهر تاکید کرد


فرماندار بر فراهم کردن امکانات زیربنایی مسکن مهر تاکید کرد  معاون استاندار و فرماندار سبزوار خواستار کمک و همراهی مسوولان به ویژه متولیان امر در برطرف کردن مشکل فاضلاب مسکن مهر این شهرستان شد.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، قاسم شعبانی  در نشستی که به همین منظور در این شهرستان تشکیل شده بود، افزود: به طور قطع و یقین تاخیر در اجرای جمع آوری فاضلاب توحید شهر سبزوار در آینده نزدیک مشکلات اجتماعی، سیاسی و امنیتی ایجاد می کند.

وی ادامه داد : اتصال فاضلاب منازل به قنوات ، بافت های قدیمی ، نوع بافت خود شهر سبزوار که خاک آن غیرقابل نفوذ بوده از عوامل مهمی است که به مشکل فاضلاب دامن زده است .

وی اظهار داشت : در مجموع سه هزار و 973 واحد مسکن مهر در سبزوار احداث شده است .

نماینده عالی دولت در سبزوار اظهار کرد: دو هزار و 44 واحد این طرح هم از برق بهره مند هستند .

فرماندار سبزوار در عین حال اظهار داشت : همه سه هزار و 973 واحد مسکن مهر در سبزوار از نعمت گاز برخوردارند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

شعبانی ادامه داد : در مجموع با توجه به همه مشکلات وضعیت خوب بوده اما قابل قبول نیست و ما موظف به فراهم کردن همه امکانات زیربنایی هستیم.

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه بیشترین مشکل سبزوار در بحث مشکل فاضلاب است،گفت : هیچ شهری در استان مانند این شهر مشکل فاضلاب ندارد و جلسات و پیگیری هایی در این خصوص انجام شده که یک بحث آن به مسائل مالی و بخشی هم به وضعیت خاص سبزوار بر می گردد.

مهندس طاهری با بیان اینکه قرار بود شبکه فاضلاب سبزوار تا پایان سال 92 انجام شود ،افزود : اجرای 100 کیلومتر از شبکه فاضلاب سبزوار باقی مانده که بایستی سعی کنیم در زمان مناسب انجام شود.

وی با اشاره به تخصیص 33 درصدی در بحث شبکه فاضلاب سبزوار گفت : این در حالی است که تخصیص در شهرهای دیگر 20 درصد بوده است.

وی با اشاره به هزینه بالای تصفیه خانه در سبزوار گفت : در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود و بازدیدهای انجام شده قرار شد پکیج تصفیه خانه نصب شود.

وی ادامه داد : 37 میلیارد ریال اعتبار برای جمع آوری و ساماندهی فاضلاب نیاز است.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره بر ضرورت تسریع در اجرای فاضلاب سبزوار گفت : بایستی انجام این کار بر مبنای مطالعات همه جانبه ، کار کارشناسی و آینده نگری باشد.

دکتر محمدرضا محسنی ثانی با اشاره به وضعیت اعتبارات کشور گفت : در حال حاضر فقط هزینه اتمام پروژه های نیمه کاره کشور 400 هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی اظهار داشت : با توجه به وضعیت اعتبارات ملی و استانی نمی توان در این قسمت امیدی داشت در نتیجه بایستی تغییر رویکرد برای اجرای پروژه ها را مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد : بحث تبصره 3 و نیز دعوت از بخش خصوصی از جمله راهکارها در این زمینه است ./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.