اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 آذر 1392 / کد مطلب: 7496 / نظرات: 0


9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوشاب به زیر کشت غلات است


مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب گفت : از ابتدای فصل زراعی تاکنون 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت غلات رفت .

به گزارش سبزوارپیام ،مهندس رمضانعلی نصرآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : چهار هزار هکتار از این میزان برای کشت گندم آبی و پنج هزار هکتار هم به کشت جو اختصاص یافت .

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم و جو نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است افزود : افزایش نرخ تضمینی گندم موجب ترغیب کشاورزان شده است.

مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب بیان داشت : 30 درصد از کشت پاییزه این شهرستان به روش کشاورزی حفاظتی بوده است .

نصرآبادی ،کاهش هزینه ها ،افزایش راندمان آبیاری و کاهش تردد ماشین آلات در زمین را از جمله مزایای کشاورزی حفاظتی عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش تعرفه بیمه محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته، افزود : با توجه به این افزایش چندین برابری کشاورزان رغبتی به بیمه کردن محصولات نداشتند.

وی با اظهار اینکه کشت گندم و جو به روش آبی در خوشاب به اتمام رسیده است، افزود : از سطح هفت هزار هکتار گندم دیم در این شهرستان هم تاکنون یکهزار و 200 هکتار از اراضی کشت شده است .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.