اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 مهر 1392 / کد مطلب: 6943 / نظرات: 0


موردي از بيماري وبا در خوشاب مشاهده و گزارش نشده است


موردي از بيماري وبا در خوشاب مشاهده و گزارش نشده است سرپرست شبكه بهداشت و درمان خوشاب گفت : خوشبختانه با بررسي هاي انجام شده و اقدامات پيشگيرانه در اين شهرستان موردي از بيماري وبا مشاهده نشده است .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايرنا ، دكتر قاسم روكي امروز در نشست كارگروه سلامت و امنيت غذايي خوشاب با اشاره به اطلاع رساني و آموزش هاي انجام شده در خصوص اين بيماري افزود : آموزش و اطلاع رساني در پيشگيري از بيماري ها نقش بسزايي دارد.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان خوشاب گفت : همچنين رعايت بهداشت عمومي و فردي در پيشگيري از بروز اين بيماري بسيار موثر است.
دكتر روكي با بيان عوامل بيماري وبا و اهميت كنترل و راههاي پيشگيري آن گفت : عامل بيماريزايي وبا يك باكتري به نام ويبريو كلرا است كه در اثر سم توليد شده از اين باكتري كه در روده كوچك تكثير مي‌يابد، ظاهر مي‌شود.
وي با اظهار اينكه عامل بيماري مدت زيادي در آب زنده مي‌ماند و در مناطقي كه سطح آبهاي زير زميني آن بالا است، بيشتر شايع است، افزود : بيشتر عامل بيماريزا از طريق مدفوع و فاضلاب قابل انتقال است.
وي اسهال آبكي ، پرفشار و بدون درد را از علايم باليني بيماري وبا ذكر كرد و گفت : اين بيماري از طريق آب آلوده به مدفوع انسان ، منابع آب حفاظت نشده ، غذاي آلوده ، سبزيجات و ميوه‌هاي آلوده و يا شسته شده با آب آلوده ، شير آلوده و بستني تهيه شده از منابع غير مطمئن، انتقال مي يابد .
دكتر روكي اظهار داشت : چون بيماري وبا بيشتر از طريق آب آلوده شيوع مي‌يابد، بايد براي نوشيدن آب ، شستشوي ظروف ، خوردن سبزيجات از آب لوله كشي كلردار استفاده شود. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.