اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5886 / نظرات: 1


محسني دلیل کاهش پروازهای سبزوار را اعلام كرد


محسني دلیل کاهش پروازهای سبزوار را اعلام كرد

معاون تلفیق بودجه ، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی دلیل کاهش برخی از پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان را زمینگیر شدن هواپیمای شرکت مذکور به دلیل مستهلک بودن ترمز (brake) و نیاز به تهیه و تعویض قطعات مربوطه اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی وبسایت نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ، علیرضا محفوظی در مکاتبه ای با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، در پاسخ به درخواست نمایندگان سبزوار برای افزایش مجدد پروازهای فرودگاه این شهر ، گفته است : این مشکل به جز پروازهای مسیر سبزوار- تهران و بالعکس ، پروازهای مسیر مشهد ، گرگان و خوی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.
محفوظی همچنین بیان کرده است ، با توجه به شرایط کنونی و افزایش نرخ ارز ، شرکت آسمان برای تهیه قطعات مورد نیاز با مشکلاتی مواجه شده است ، با این حال تمام تلاش های لازم برای خرید و تعویض قطعات مورد نظر با جدیت انجام می گیرد.
نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد نیز روز پنجشنبه در گفتگویی در همین رابطه ، بیان داشت : هرچند مشکلات پیش آمده برای شرکت آسمان در تهیه برخی قطعات مورد نیاز هواپیماهای این شرکت ، یکی از دلایل اصلی کاهش شمارزیادی از پروازهای چند ماه اخیر در فرودگاه سبزوار و بعضی دیگر از شهرهای کشور بوده است ، اما گران شدن هزینه بلیط و کاهش تعداد مسافران نیز در کاهش شمار پروازها بی تأثیر نبوده است.

محمدرضا محسنی ثانی افزود : از آنجایی که درحال حاضر اکثرایرلاین های کشور خصوصی هستند و بخش خصوصی هم مسلماً در رابطه با خدماتی که ارائه می دهد ، انتظار کسب سود دارد ، استقبال مردم از پروازهای در شهرهای دارای فرودگاه ، می تواند به افزایش رغبت شرکت های هواپیمایی در برقرار کردن خطوط پروازی منجر شود.

وی گفت : رسانه ها نیز در این میان نقش مهمی دارند و می توانند با معرفی اهمیت استراتژیک وجود فرودگاه بین المللی در یک شهر برای مخاطبان خود ، آنان را برای استقبال از فرودگاه شهرشان ترغیب کنند تا پس از رونق گرفتن تدریجی فرودگاه ، منفعت اقتصادی و سیاسی کلانی نصیب شهرهای منطقه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : فرودگاه سبزوار از ظرفیت های خوبی در زمینه سیاسی و امنیتی برخوردار است که همین امتیازات چشم انداز امیدوارکننده ای برای رونق آینده آن ترسیم می کند.

وی افزود : نقش فرودگاه سبزوار فقط در برقراری پروازهای مسافرتی از این شهر به دیگر مقاصد و بالعکس نیست. بلکه این فرودگاه با مطرح شدن به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی مشهد ، نقش استراتژیکی در منطقه پیدا کرده است که هم به لحاظ امنیتی و هم به لحاظ اقتصادی برای کشور حائز اهمیت است.
محسنی همچنین اظهارداشت : فرودگاه سبزوار به عنوان یک دالان هوایی است که هریک از هواپیماهایی که به سمت سایر مقاصد داخلی و خارجی در پرواز هستند با عبور از آسمان سبزوار ، می توانند برای سوخت گیری و برخی امور دیگر به صورت موقت در فرودگاه این شهر فرود بیایند و این امر نیز یکی دیگر از کارکردهای با اهمیت فرودگاه سبزوار در منطقه است .
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در خود شهر سبزوار و سایر شهرستان های اطراف شمار زیادی از اساتید دانشگاه ها ، پزشکان متخصص ، تجار ، بازرگانان ، صاحبان صنایع و البته برخی از بیماران اورژانسی که برای رسانیدن آنها به مراکز تخصصی درمانی در سطح کشور به دلیل وخامت حال ، نمی توان از حمل و نقل زمینی استفاده کرد ، وجود دارند که برقراری پروازهای روزانه از فرودگاه سبزوار می تواند برای آنها بسیار مفید و ضروری باشد و توجیه اقتصادی لازم را نیز برای این فرودگاه فراهم سازد.
وی گفت : ما از ابتدای امر از کانال وظایف خود رایزنی های لازم را با مسوولان کشوری انجام داده ایم و آنان را نسبت به برقراری پروازهای روزانه از فرودگاه سبزوار توجیه کرده و حتی در فکر ایجاد مقاصد جدید پروازی درداخل و خارج از کشور برای این فرودگاه هستیم.
وی سپس تصریح کرد : اما این هدف تحقق نمی یابد مگر زمانی که همشهریان سبزواری نیز باحمایت از فرودگاهی که با سرمایه خود ساخته اند ، به رونق گرفتن آن یاری رسانند.
نماینده شهرستان های غرب خراسان رضوی گفت : در طول چند سال گذشته نیز فرودگاه سبزوار به دلیل ظرفیت های موجود در منطقه ، با وجود برخی فراز و نشیب ها در کل عملکرد خوبی داشته و حتی از فرودگاه های موجود در بعضی شهرهای مرکز استان پررونق تر بوده است.
وی همچنین افزود : کاهشی که در میزان پروازهای فرودگاه سبزوار در زمستان 91 رخ داد مقطعی است و از آنجایی که همه زیرساخت های ضروری برای برقراری پروازهای داخلی و خارجی فراهم است به زودی و به شرط حمایت مردم ، نه تنها پروازها به حالت عادی باز می گردد بلکه افزایش هم خواهد داشت.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.