اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 دي 1391 / کد مطلب: 4919 / نظرات: 0


فروش، بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان کود ورمی کمپوست سبزوار



تولیدکنندگان کود ورمی کمپوست شهرستان سبزوار بزرگترین دغدغه خود را فروش این محصول عنوان کردند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا ، این تولید کنندگان در اولین گردهمایی تولیدکنندگان ورمی کمپوست این شهرستان، تهیه مواد اولیه با نرخ بالا، عدم اطلاعات و دانش منطبق بر شرایط بومی و منطقه‌ای، عدم دسترسی به استاندار کردن کودهای تولیدی و عدم آشنایی کشاورزان را از دیگر مشکلات خود برشمردند.

در حاشیه این گردهمایی احمد رحیمی، رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سبزوار ضمن اشاره به بیان مشکلات کشاورزان، خاطرنشان کرد: مقرر شد جهت ساماندهی در امر تولید این محصول، انجمن صنفی تشکیل شود.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را سازماندهی تولیدکنندگان ورمی کمپوست و آشنایی با مسایل و مشکلات تولید این محصول دانست و بیان کرد: استفاده از کودهای آلی از اولویت‌های سازمانی در سطح ملی است چرا که سبب تولید محصول سالم و ارگانیک می‌شود.

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه طی یکسال اخیر 70 نفر در این شهرستان به تولید این کود پرداختند، میانگین تولید این کود را در این شهرستان 15 تن در سال عنوان کرد.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: تولید سالانه این محصول به هزار تن در سال می رسد این در حالیست که کود شیمیایی مورد نیاز سبزوار سالانه 15 هزار تن است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.