اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 دي 1391 / کد مطلب: 4914 / نظرات: 0


سرپرست هلال احمر سبزوار: برای تحقق شعار «هر جوان ایرانی یک امدادگر » تلاش می‌کنیم


سرپرست هلال احمر سبزوار: برای تحقق شعار «هر جوان ایرانی یک امدادگر » تلاش می‌کنیم
 سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار گفت: برای تحقق شعار هر جوان ایرانی یک امدادگر تلاش می‌کنیم و در این راه از تمامی پتانسیل‌های موجود شهرستان بهره می‌گیریم.

 به گزارش سبزوارپیام ، رمضانعلی مؤمنی در گفت‌وگو با  فارس  با اشاره به برگزاری دوره آموزش همگانی‌های مختلف توسط این جمعیت افزود: جمعیت هلال احمر سبزوار با توجه به نیاز عموم مردم در امر یادگیری امداد و کمک‌های اولیه اقدام به برگزاری 40دوره آموزش امداد و کمکهای اولیه ،2 دوره عمومی نجات، یک دوره تخصصی جستجو و نجات در سوانح جاده‌ای، دوره آموزشی 8 ساعته آموزش همگانی ویژه رانندگان با حضور بیش از 400 نفر ،دوره آموزشی ویژه کارکنان و مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور بیش از 2000 نفر در سبزوار کرده است.

وی با تشریح اهداف جمعیت هلال احمر در سطح بین‌المللی خاطر نشان کرد: حوادث مختلفی در سطح جهان به وقوع می پیوندد و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با رسالت کاهش آلام بشری ، کمک به هم نوع و اهداف بشردوستانه اقدام به امدادرسانی به حادثه‌دیدگان می‌کند و این باعث شده که مردم نگاه مثبت و خوبی نسبت به این جمعیت عام المنفعه پیدا کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار با بیان اینکه با توجه به نیازسنجی کارشناسانه تعداد 3 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر سبزوار در محورهای سبزوار- شاهرود (پست امداد و نجات کاهک و مهر ) و در محور سبزوار- بردسکن (پست امداد و نجات ابراهیم آباد) این شهرستان مستقر کرده‌ایم تصریح کرد: امدادرسانی در حوادث جاده‌ای ،رهاسازی و نجات فنی مصدومان ،اطفاء حریق در جاده ،اسکان اضطراری در راه ماندگان از جمله خدمات این جمعیت در حوزه امداد و نجات به همشهریان عزیز سبزواری است.

مومنی با اشاره به حضور جوانان در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سبزوار افزود: در این سازمان که بدنه اصلی آن را جوانان داوطلب تشکیل می‌دهند فعالیت‌هایی از جمله برپایی مراسمات مذهبی در طول سال و ماه‌های محرم و صفر در قالب هیئت جوانان حضرت علی‌اکبر(ع) ،برگزاری اردوهای جهادی تحت عنوان کاروان‌های نیکوکاری به مناطق محروم ،برگزاری جشن‌های مختلف در کانون‌های دانشجویی سطح دانشگاهها ،برگزاری کلاسهای پیش آهنگی در سطح مدارس و مقاطع تحصیلی مختلف ،برگزاری دوره کمک‌های اولیه ویژه جوانان و.. برگزار شده است.

وی با اشاره به حضور داوطلبانه اقشار مختلف مردم ( بالای 29 سال ) در سازمان داوطلبان این جمعیت ، جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوادث و بحران با توجه به اعلام جمعیت هلال احمر ، برگزاری دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه ویژه داوطلبان ، برگزاری همایش‌های تحت عنوان داوطلب نمونه در سطح کشور و...  را از جمله فعالیتهای این سازمان برشمرد.

این مسئول با اشاره به نبود درمانگاه و داروخانه هلال احمر در سبزوار یادآور شد: با توجه به نیاز شهرستان برای احداث داروخانه و درمانگاه این جمعیت در این شهرستان با پیگیری‌های انجام شده و گرفتن مجوزهای مربوطه از دانشگاه علوم پزشکی و هماهنگی با سازمان بهزیستی سبزوار جهت واگذاری مکان امیدواریم این امر در سبزوار به زودی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه برای احداث پایگاه جاده‌ای در محور سبزوار –مشهد و محور سبزوار-جوین مکاتبات انجام شده اظهار داشت: مجوزهای احداث این پایگاهها قبلا اخذ شده و در همین راستا نیز برای شهرستان خوشاب هم درخواست یک پست درون شهری از مرکز استان کرده‌ایم که امیدواریم با تامین اعتبار و مجوز استان در آینده نزدیک شاهد احداث این پایگاه باشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر سبزوار با اشاره به رخدادهای مختلف در سطح سبزوار ادامه داد: حوادث غیرقابل پیش‌بینی‌اند اما با اجرای صحیح اصول ایمنی قابل پیشگیری هستند و تا حدودی می‌توان از صدمات و خسارات احتمالی جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر سبزوار با نگاه به این نکته مهم به تربیت امدادگرانی متخصص و کارآمد پرداخته است تا با توان بالای خود بتوانند در هر نقطه از کشور در صورت نیاز امدادرسانی کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار با اشاره به برگزاری مسابقات رقابت مهر در سبزوار در تابستان سال جاری یادآور شد: مسابقات رقابت مهر یک تمرین امدادی مهم برای گروههای مختلف سنی  امدادگران است و جمعیت هلال احمر سبزوار ظرفیت برگزاری دوباره این رقابت‌ها را در این شهرستان با تمام توان دارد.

مومنی خاطر نشان کرد: خدمت در هلال احمر به عنوان یک امدادگر داوطلب اجر و پاداش بسیاری دارد چرا که امدادگران این سازمان بدون هیچ چشمداشتی خدمت‌رسانی در سخت‌ترین شرایط به مردم می‌کنند و فقط خداوند است که قدر و ارزش این زحمات را می‌داند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.