اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 16 آذر 1391 / کد مطلب: 4580 / نظرات: 0

امام جمعه شهر ششتمد سبزوار :


نهادینه كردن فرهنگ كتابخوانی یك وظیفه همگانی است


   
امام جمعه ششتمد از توابع سبزوار گفت : بایستی فرهنگ كتابخوانی در سطح جامعه و خانواده ها نهادینه شود و این یك وظیفه همگانی می باشد.
 
به گزارش سبزوارپیام به نقل ازایرنا،حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم امروز در جلسه انجمن كتابخانه های ششتمد، افزود: انسان موجودی دو بعدی می باشد كه هم جسم دارد و هم روح و جسم مركب روح است و اگر روح نباشد جشم ارزشی نخواهد داشت.

وی افزود: البته این بدان معنی نیست كه جسم هیچ اهمیتی ندارد چرا كه اسلام برای بهداشت جسم و سلامتی، تغذیه آن سفارشات متعددی دارد.

وی ادامه داد: نباید توجه به جسم از توجه به روح ما را غافل كند و همانگونه كه به سلامت جسم توجه داریم به سلامت روح هم بایستی دقت داشته باشیم.

امام جمعه ششتمد گفت: كتاب غذای روح است و كتاب خوب می تواند سلامت روح ما را تضمین كند.

وی اظهارداشت: كتاب ما را به گذشته وصل می كند و كتاب مجموعه تفكرات اندیشمندان بزرگ گذشته است.

حجت الاسلام ثباتی مقدم افزود: در بین فرهیختگان ، مدیران ، معلمان ، اساتید ، دانشجویان و دانش آموزان تحقیق كنید و ببینید كه فرهنگ كتابخوانی چقدر تحقق یافته است.

امام جمعه ششتمد گفت: نباید بگوییم كه برای كتابخوانی وقت نداریم و بایستی بگوییم ما برای كتاب خواندن برنامه نداریم چرا كه در بسیاری از اوقات می توانیم با خواندن چند صفحه ای كتاب وقت خود را سپری كنیم در حالیكه این اوقات را به بطالت سپری می كنیم.

بخشدار ششتمد نیز در این جلسه گفت: بی شك هدف اصلی انجمن كتابخانه ها تبیین فرهنگ كتابخوانی است و افزایش میزان كتابخوانی در هر منطقه باعث توسعه و رشد آن منطقه خواهد شد و از بسیاری از بزهكاریها جلوگیری خواهد كرد.

مسوول اداره اموركتابخانه های عمومی سبزوار نیز گفت: از امام جمعه ششتمد می خواهیم در جهت تبیین فرهنگ كتابخوانی انجمن كتابخانه ها را یاری كند.

زیبا باغانی افزود: راه اندازی سامانه پیام كوتاه جهت معرفی كتب جدید كتابخانه از برنامه های پیش روی این اداره است.

وی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری ششتمد بخش عمده ای از نیم درصد عوارض مربوط به كتابخانه ها را پرداخت نموده و امیدواریم در امر زیبا سازی محوطه كتابخانه عمومی بیهقی ششتمد ما را یاری نماید.

مسوول اداره كتابخانه های عمومی سبزوار از آمادگی راه اندازی كتابخانه های مشاركتی خبر داد و گفت: این نهاد همچون گذشته آماده است تا در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت اقدام به راه اندازی كتابخانه مشاركتی نماید




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.