اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 27 مرداد 1390 / کد مطلب: 310 / نظرات: 0

به مناسبت ايام شهادت حضرت علي (ع)/


شب شعر علوي در سبزوار برگزار مي شود


شب شعر علوي در سبزوار برگزار مي شود   به مناسبت ايام شهادت حضرت علي (ع) شب شعر علوي با شعر خواني 12 تن از شاعران سبزواري در اين شهرستان برگزار مي شود .    
به گزارش سبزوار پیام به نقل از خبرگزاری ایرنا ، شب شعر علوي توسط انجمن شعر جوان سبزوار 29 مرداد ماه همزمان با 19 ماه مبارك رمضان از ساعت 17 تا 30/19 در تالار اجتماعات شهيد عباسپور دانشگاه آزاد اسلامي سبزوار برگزار مي شود.
دبير انجمن شعر جوان سبزوار اظهار داشت : هركسي به نوبه خود در صدد است در ليالي قدر ارادت خود را به مولي الموحدين علي (ع) نشان دهد و انجمن شعر جوان سبزوار نيز با اين كار گامي هرچند كوچك در اين راه بر مي دارد.
' سيد سعيد احمدپور ' با اظهار اينكه شب شعر علوي با شركت عموم مردم برگزار مي شود ،افزود : آشنايي گسترده تر مردم با فضاي شعر و معرفي شاعران جوان و با استعداد انجمن شعر جوان اين شهرستان از ديگر اهداف برگزاري اين شب شعر است.
وي با بيان اينكه اين شب شعر با موضوعيت شعرهاي آييني براي شهادت مولاي متقيان و شعر خواني آزاد است ، گفت: 90 درصد اشعار به موضوع حضرت علي (ع) اختصاص دارد.
وي با اشاره به خلاء موجود در شعر آييني ( اشعار در وصف ائمه اطهار (ع) و مناسبت هاي ديني) در شهرستان افزود : رويكرد شاعران حرفه اي نسبت به شعر آييني كمتر است و برگزاري شب شعر علوي گامي هرچند كوچك در پر كردن اين خلاء است .
دبير اجرايي شب شعر علوي، افزود : البته در سال هاي اخير در بخش شعر آييني كار شده و با گام هاي رو به جلويي روبرو بوده ايم ولي هنوز جاي كار از طرف شاعران و نهادهاي متولي وجود دارد.
احمد پور همچنين توجه به شاعران حرفه اي از جانب مسوولان را مورد تاكيد قرار داد و گفت : اعتماد و درك شاعر توسط مسوولان ، برخورد حرفه اي با شعر و احترام گذاشتن به نفس شعر از حداقل انتظارات شاعران است .
انجمن شعر جوان سبزوار از سال 1382 فعاليت خود را آغاز كرد اين انجمن به طور منظم عصر چهارشنبه هر هفته نشست شعر خواني و نقد شعر برگزار مي كند.
 
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.