اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 8 اسفند 1402 / کد مطلب: 15296 / نظرات: 0


نامزد مجلس در سبزوار: توزیع عادلانه بودجه و افزایش شمار استانها مورد توجه قرار گیرد


نامزد مجلس در سبزوار: توزیع عادلانه بودجه و افزایش شمار استانها مورد توجه قرار گیرد نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سبزوار گفت: توزیع عادلانه اعتبارات و افزایش شمار استانها به عنوان رویکردهای مهم در مجلس آینده مورد توجه قرار می‌گیرد.

بهروز محبی نجم آبادی روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سبزوار افزود: با بهره گیری از تجربه چهار ساله که در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم، چند رویکرد تعریف شده است.

وی اظهار کرد: یکی از موارد بررسی و نظریه مرکز ثقل شهرستانهای مرجع است که استان شدن در کل کشور تعریف و بر اساس آن قاعده تعداد استان‌ها افزایش یافته و تمرکز از استان‌های فعلی گرفته شود.

نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه سبزوارگفت: یک رویکرد دیگر تمرکز بر شرکت های دولتی است که بودجه زیادی دارند و باید بررسی دقیقی از شرکت‌های سودده و زیان ده دولتی صورت گیرد.

محبی نجم آبادی افزود: همچنین با رویکرد توزیع عادلانه اعتبارات باید نگاه کارشناسی و دقیقی به چگونگی دریافت ماده ۲۳ طرح ها شود و نیز دریافت اعتبارات ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که برای طرح های زیرساختی است، عادلانه صورت گیرد.

وی اظهار داشت: به منظور اصلاح شاخص ها، بازنگری و تعیین شهرستان های برخوردار و غیر برخوردار در سه ماهه اول برنامه هفتم عملیاتی می شود و برای نمونه برخی شهرستانها همچون "داورزن" برخوردار اما محروم است که قرار گرفتن این شهرستان در فهرست مناطق کم برخوردار حق مردم این منطقه است.

سالم بمانیم و با همه توان پیگیر امور مردم باشیم

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سبزوار گفت: به عنوان نماینده کنونی مردم ۲ وعده داده ام اینکه سالم بمانم و بی حاشیه کار کرده و پیگیر امور مردم با همه توان باشم.

محبی نجم آبادی با اشاره به برخی دستاوردهای چهار سال گذشته در حوزه انتخابیه سبزوار، افزود: هم اینک فرودگاه شهدای سبزوار در ردیف فرودگاههای مجهز، ایمن و مدرن کشور قرار گرفته و در ۲ سال اخیر یک هزار میلیارد ریال صرف امور تجهیزاتی، ایمنی و رفاهی آن شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: پروازهای فرودگاه سبزوار به سبب نبود هندلینگ زمینی دستگاه "ایر استارتر" متوقف شده بود که این دستگاه با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال خریداری و در فرودگاه شهدای سبزوار نصب شد.

محبی افزود: همچنین مرحله نخست نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی "ابن یمین" به عنوان یکی از ابرطرح های این منطقه، پس از فرایند سنکرون و اتصال به شبکه سراسری برق، آماده بهره برداری شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح راه آهن سبزوار نیز به طول ۴۸ کیلومتر از ایستگاه "سلطان آباد" به شهر سبزوار یکی از مطالبات دیرین مردم منطقه بود که بدین منظور از طریق ماده ۵۶ سه هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

محبی نجم آبادی افزود: با اختصاص این میزان اعتبار طرح اتصال سبزوار به شبکه ریلی به مراحل پایانی نزدیک می شود که انتظار می رود با مساعدت دولت در تامین ریل این طرح زیرساختی در دولت سیزدهم تکمیل شود.

وی ادامه داد: با عنایت دولت و پیگیری مجلس ۵۸ قرارداد حوزه راه شامل بهسازی و روکش آسفالت مسیرهای شریانی و روستایی در غرب خراسان رضوی در حال اجراست که از این طریق حدود ۳۰۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت راهها و شریان های اصلی غرب خراسان رضوی انجام می شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.