اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 8 اسفند 1402 / کد مطلب: 15294 / نظرات: 0


شمار نامزدهای انصرافی سبزوار به ۱۸ نفر رسید/ ۲ نفر زن هستند


شمار نامزدهای انصرافی سبزوار به ۱۸ نفر رسید ۲ نفر زن هستند  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: شمار نامزدهای حاضر در گردونه رقابت‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این حوزه انتخابیه با کناره‌گیری ۱۸ نامزد دیگر، به ۵۶ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی به خبرنگاران گفت: مجموعا ۷۴ نفر برای حضور در عرصه انتخابات این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شده بودند که سه نفر آنان نیز پیش از حضور در این عرصه رقابتی انصراف داده بودند.

وی افزود: بر این اساس تا پایان مهلت تعیین شده در مجموع ۱۸ نفر از نامزدهای این حوزه انتخابیه به صورت رسمی انصراف خود را از حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی اعلام کرده اند.

فرماندار سبزوار اظهار کرد: طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات، امسال مهلت انصراف نامزدها تا ۷۲ ساعت قبل از آغاز فرایند رای گیری، یعنی تا ساعت هشت صبح روز سه شنبه، هشتم اسفندماه تعیین شده بود که اکنون ۵۶ نفر همچنان برای تصاحب ۲ کرسی نمایندگی این حوزه انتخابیه در عرصه رقابت حضور دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه از میان هشت نامزد زن تایید صلاحیت شده، ۲ نفر انصراف داده اند، نام نامزدهای انصرافی را "معصومه سادات دیواندری، فضل اله شریفی، خیزران دولت آبادی، حمید مریدی فر، ابراهیم الهامی تبار، حسین برزویی، نوید پرتانیان، رضا عرشیان، سیدهاشم اخلاقی، حسین حسن پور، حمیدرضا چشمی، ایرج ریوندی، محمدعلی شعبانی نژاد، مجتبی طاهری، علی دلقندی، محسن ولایتی، علی اصغر محمدیان فر و علی نامور اعلام کرد.

حوزه انتخابیه سبزوار شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است، و اکنون به ازای هر کرسی نمایندگی ۲۸ نفر رقابت می کنند.

این حوزه انتخابیه ۳۸۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن دارد که بیش از ۲۰ هزار نفر آنان رای‌ اولی هستند.

مجموعا ۴۴۶ شعبه رای گیری برای ۶ شهرستان این حوزه انتخابیه تعریف شده است که ۱۹۷ شعبه آن شهری و ۲۴۹ شعبه روستایی است و از مجموع آن ۳۲۱ شعبه ثابت و ۱۲۵ شعبه سیار است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.