اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 بهمن 1402 / کد مطلب: 15293 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


ارتقای خدمات دستگاهها از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد


ارتقای خدمات دستگاهها از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت: تقویت و ارتقای خدمات دستگاه های مختلف می‌تواند در پیشگیری از بروز و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاثیرات مثبتی بگذارد.
 حسین ابراهیم کردیانی ر در نشست مشترک فرماندار با رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، که با محوریت استقرار مرکز "سراج" و سند ملی پیشگیری از خودکشی برگزار شد، با تاکید بر استفاده از ظرفیت و بضاعت موجود و احصای نقص هایی که در فرایند ارایه خدمات سلامت روانی و اجتماعی در سطح شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: غیبت برخی دستگاهها، نباید مانع خدمت رسانی آنها در اجرای برنامه های ابلاغی و مسوولیت اجتماعی آنها شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این نشست با اشاره به ابلاغ رییس جمهور و تاکید وزیر بهداشت بر استقرار مرکز سلامت روانی و اجتماعی (سراج) در این دانشگاه، با تاکید بر جدی گرفتن مساله سلامت روان و اهمیت آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه سلامت روان از مسائل مهم جامعه امروزی است، می توان با راهکارهای قابل اجرا و التزام به عملیاتی کردن آن گام موثری در راستای ارتقای سلامت روان و کاهش آسیب ها برداشت.

دکتر محمد سالاری افزود: بهترین مسیر سلامت جامعه از سلامت روان می گذرد و از آنجا که مهمترین شاخص سرمایه اجتماعی، انسان سالم است، برنامه ریزی در خصوص مسایل جوانان و نشاط اجتماعی جامعه به عنوان یک راهکار قابل تامل برای ارتقای سلامت روان جامعه محسوب می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در سخنانی، هدف از استقرار مرکز "سراج" را ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات سلامت روانی - اجتماعی به جامعه هدف برشمرد و گفت: با توجه به اینکه خدمات این مرکز طیف وسیعی از مراجعان و بیماران را زیر پوشش قرار می دهد این امر رضایت عمومی را محقق خواهد کرد.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: با استقرار این مرکز، خدماتی که تاکنون علیرغم ضروری بودن، در نظام ارایه خدمات پایه و تخصصی صورت نمی گرفت، تعریف و زیر پوشش قرار می گیرد.

در این نشست شیوه نامه راه اندازی مرکز سراج، شرح وظایف پیشنهادی دستگاه‌ها بر اساس برش استانی سند ملی پیشگیری از خودکشی و برنامه جامع پیشنهادی پیشگیری از این آسیب، که توسط گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت تدوین شده است، به حاضران ارائه و مقرر شد در تفاهم نامه ای، اهداف برش استانی سند ملی پیشگیری از خودکشی در شهرستان با امضای فرماندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی، تهیه و نهایی شود.

۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.