اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 30 بهمن 1402 / کد مطلب: 15292 / نظرات: 0


شمار نامزدهای حوزه انتخابیه سبزوار به ۷۴ نفر رسید


شمار نامزدهای حوزه انتخابیه سبزوار به ۷۴ نفر رسید
 قائم مقام ستاد انتخابات سبزوار گفت: آخرین تغییرات قانونی اعمال شده در زمینه نقل و انتقالات و جابه جایی داوطلبان، شمار نامزدهای تایید شده این حوزه انتخابیه برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به ۷۴ نفر رساند.

به گزارش ایرنا، احسان یاوری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پایان مهلت قانونی نقل و انتقالات در ۲۵ بهمن، سه نفر از نامزدهای انتخاباتی حوزه خود را به سبزوار منتقل کردند و یک نفر نیز از این حوزه انتخابیه به حوزه تهران، ری و شمیرانات انتقالی گرفت.

وی افزود: یکی از نامزدهای منتقل شده به سبزوار نیز احتمالا به حوزه انتخابیه تهران برگردد که سیر مراحل آن در حال انجام است.

یاوری اضافه کرد: سه نفر از نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت شده سبزوار شامل "موسی رجب زاده، حمیدرضا صالح آبادی و سیدعلی قریشی" نیز در چند روز اخیر با حضور در ستاد انتخابات شهرستان از نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی و ادامه حضور در عرصه رقابت ها انصراف دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار اظهار داشت: با توجه به انصراف سه نفر از نامزدها، تعداد افراد تایید صلاحیت شده حاضر در این حوزه انتخابیه اکنون به ۷۴ نفر رسیده است و بعید است دیگر فرد جدیدی اضافه یا کم شود، مگر اینکه افرادی از شمار کنونی تایید شدگان از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دهند و یا در اعتراض به نظر شورای نگهبان، تایید شوند.

حوزه انتخابیه سبزوار شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و با توجه به حضور ۷۴ داوطلب در عرصه انتخابات، به ازای هر کرسی نمایندگی ۳۸ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

بنا بر اعلام معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار، ۴۴۶ شعبه انتخاباتی، شامل ۱۹۷ شعبه اصلی و ۲۴۹ شعبه روستایی که مشتمل بر ۳۲۱ شعبه ثابت و ۱۲۵ شعبه سیار خواهد بود، برای جمع آوری آرای واجدان شرایط این حوزه انتخابیه در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد آماده سازی شده، که نسبت به انتخابات پیشین مجلس ۴۱ شعبه افزایش یافته است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.