اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 دي 1402 / کد مطلب: 15270 / نظرات: 1


پنج هزار و ۶۹۶ نفر مشکوک به دیابت و فشار خون در غرب خراسان رضوی شناسایی شدند


پنج هزار و ۶۹۶ نفر مشکوک به دیابت و فشار خون در غرب خراسان رضوی شناسایی شدند  رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پنج هزار و ۶۹۶ نفر افراد مشکوک به دیابت و پرفشاری خون تاکنون در پویش ملی سلامت در غرب خراسان رضوی شناسایی شده‌اند.

 دکتر محمد سالاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون بیش از ۱۴۵ هزار نفر از جمعیت ۳۸۲ هزار نفری زیر پوشش این دانشگاه غربالگری شده اند.

وی افزود: در غربالگری های صورت گرفته سه هزار و ۱۷۴ نفر با احتمال ابتلای به فشار خون بالا و ۲ هزار و ۵۲۲ نفر نیز با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از مجموع ۱۴۵ هزار نفر افراد بالای ۱۸ سال غربالگری شده، ۳۵ هزار و ۴۸۰ نفر دارای پیش فشاری خون و ۲۳ هزار و ۳۲۴ نفر نیز دارای پیش دیابت تشخیص داده شده اند.

دکتر سالاری افزود: براساس آمار و طبق پایش های صورت گرفته تاکنون ۴۱ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه در زمینه ۲ بیماری فشار خون بالا و دیابت غربالگری شده‌اند.

طرح غربالگری دیابت و فشار خون در قالب پویش ملی سلامت از ۲۰ آبانماه آغاز شده است که تا نیمه دیماه ادامه خواهد داشت.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان به حدود نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.