اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 مهر 1402 / کد مطلب: 15156 / نظرات: 0

وزیر دادگستری:


شوراهای حل اختلاف با اصلاح قانون به ماموریت اصلی خود باز می گردند


شوراهای حل اختلاف با اصلاح قانون به ماموریت اصلی خود باز می گردند وزیر دادگستری گفت: شوراهای حل اختلاف با اصلاح قانون شوراها به ماموریت اصلی خود که همان صلح و سازش است، باز می‌گردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین حسین رحیمی روز سه‌شنبه در همایش سه روزه "وحدت، مهرورزی و صلح" در مشهد افزود: شوراهای حل اختلاف در دهه ٨٠ با هدف صلح و سازش و حل و فصل ریشه ای دعاوی تشکیل شد اما با گذشت زمان این شوراها مرجعیت قضایی پیدا کرد که ابتدای انحراف شوراها از وظیفه اصلی بود.

رحیمی ادامه داد: در اصلاح قانون شوراها که اکنون در مرحله تایید شورای نگهبان است، موضوع های قضایی از شوراهای حل اختلاف گرفته و به دادگاه های صلح محول می شود و شوراهای حل اختلاف قوی تر از همیشه ماموریت خود که همان صلح و سازش ریشه ای اختلاف است را انجام خواهند داد.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) بسیار اهل گذشت بود و خُلق عظیم داشت لذا فرهنگ صلح و سازش با الگوبرداری از سیره نبوی باید توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون اول قوه قضاییه نیز روز سه‌شنبه در همایش «وحدت، مهرورزی و صلح» در مشهد گفت: طبق اسناد بالادستی، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم، موضوع حل اختلاف در قوه قضاییه تا حد ممکن باید توسعه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق افزود: برای تحقق و توسعه فرهنگ صلح و سازش در قوه قضاییه سعی می شود زمینه های لازم را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این همایش از صلح یاران نمونه قدردانی شد.

همایش سه روزه "وحدت، مهرورزی و صلح" امروز ١١ مهرماه و همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در سالن همایش های آستان قدس رضوی در مشهد آغاز به کار کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.