اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 مهر 1402 / کد مطلب: 15154 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


فرهنگ تکریم سالمندان باید در جامعه نهادینه شود


فرهنگ تکریم سالمندان باید در جامعه نهادینه شود  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: سالمندان سرمایه و گنجینه ارزشمند جامعه هستند که تکریم و حفظ کرامت آنها باید در جامعه نهادینه شود.
حسین ابراهیمی کردیانی روز یکشنبه که همزمان با روز جهانی سالمند در موسسه خیریه سالمندان پدر ابوالفضل العباس(ع) سبزوار حضور یافته بود، در سخنانی افزود: سالمندان، موهبت الهی و گهرهای زندگی و مایه فیض و برکت برای خانواده هستند.

وی با اشاره به جایگاه سالمندان و بزرگان در دین مبین اسلام تصریح کرد: در قرآن، روایات و احادیث بر نکوداشت جایگاه و احترام سالمندان بویژه پدر و مادر تاکید بسیار شده است.

ابراهیمی با اشاره به حفظ فرهنگ سنتی در خصوص کرامت و منزلت سالمندان افزود: هر میزان به فرهنگ سنتی حمایت از سالمندان نزدیکتر شویم احترام و تکریم آنان افزایش پیدا می کند که این موضوع بیشتر به انس و الفتی بر می گردد که در زندگی و فرهنگ ما وجود دارد.

وی گفت: حفظ احترام و تکریم بزرگترها و سالمندان همواره در نزد ایرانی ها جایگاه ویژه ای در خانواده داشته و امروز نیز باید والدین نقش خود را در تربیت فرزندان برای تکریم سالمندان و بزرگترها به درستی ایفا کنند، چرا که روزی خود والدین نیز در جایگاه سالمندی قرار خواهند گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار تصریح کرد: استفاده از آموزه های دینی یکی از بهترین روش ها برای تربیت فرزندان در تکریم سالمندان است و علاوه برآن باید از همه ظرفیت ها بویژه برنامه های هنری و فرهنگی بدین منظور استفاده نمود.

ابراهیمی افزود: نوع نگرش ما نسبت به سالمندان و نحوه تعامل و برخورد با آنها، بر دیدگاه سایر اعضای خانواده تاثیرگذار است و می تواند الگوی مناسبی برای فرزندان باشد.

بر مبنای آمار سال گذشته ایرنا به نقل از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار جمعیت سالمند این شهرستان ۲.۷ درصد از میانگین کشوری بیشتر است، چناکه جمعیت سالمند در کشور ۱۰ و در سبزوار ۱۲.۷ درصد است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.